Övningar


 
 
Då var det tisdag och dags för trim i ridhuset igen. Igår fick Cassador vila då jag ridit honom 7 dagar i sträck, tyckte allt han var värd det. Vi byggde fram samma övning i mitten som vi hade i lördags. Jag ville repetera det för att jag ville göra det bättre ifrån mig men även nyttigt för Cassador att göra det så kort inpå. Vi hade även två sockerbitshinder på vardera sida som vi kunde komma på innan och efter övningen i mitten. Trots att Cassador vilade igår kändes han väldigt lugn och fokuserad. Däremot så bestämde hans sig för att bli rädd för ett spöke i ett helt tomt hörn, varje gång vi red förbi det så skygga han till. Till och med jag blev rädd då jag faktiskt började tro på riktigt att det stod ett spöke där ;) Sista gången jag kom ser ni på filmen och det kändes riktigt riktigt bra, han svarade på allt utan att det blir en kamp för någon av oss.
 
I morgon kommer veterinären ut och gör en genomgång av Cassador. Gjorde även detta förra året och känner att det är guld värt. Många av våra hästar kan faktiskt gå och ha ont utan att vi märker eller känner av det i ridningen. Min veterinär går igenom varenda kota och ben på hela kroppen, vi gör böjprov, longerar på volt samt kollar tänderna. Det känns skönt att göra detta för går Cassador igenom allt detta utan problem så vet jag att det är grönt för att tuta och hoppa. Gör han inte det finns det tid för att hinna läka och återhämta sig innan alla tävlingar börjar dra igång. Surt är det ju att hitta något till sommaren som man hade kunnat åtgärda mycket tidigare och då försvinner hela sommaren kanske?! Sen kan självklart skador dyka upp närsom men jag tror att om man kolla upp både kropp och tänder regelbundet så slipper man det. Jag lyckades ju missa en vargtand på Cassador som inte syntes, det fick jag smaka på och det gör jag aldrig om.
 
 
 
 
 
Här är klippet på hela övningen vi körde idag :)
 


Postat av: emelie behrmann
2016-01-12 - 17:53:10

Asså ni är så fina! Och du är så jäkla duktig! Har alltid tyckt att du ridit fint men med tanke på vilket skillnad det är på Cassador fråt typ förra året så måste jag fan applådera. Vilket grymt jobb! Kan jag få numer till din tränare, eller vill du va min tränare? Haha synd att man bor i jönköping ;(

Svar: Gullig du är, blir så glad!! <3 Har faktiskt fått förfrågan och jag kommer lägga ut på instagram men tyvärr bara runt Kungsbacka. Jönköping är lite långt bort, hängde där förr när man bodde hemma i Småland. Du får suga åt dig inspiration här och fråga gärna om du behöver hjälp med något ;-) om jag har vägarna förbi Jönköping ska jag höra av mig.
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: