Bita ihop!


 
 
Hur många vaknade idag och kände för en sjukanmälning eller skippa rida hästen?? Jag räcker upp handen! Usch för -13... Jag börjar ju inte jobba fören på eftermiddagen så jag hinner ju ta mig upp ur sängen och bli varm i kläderna tills dess. Men jag hade lust att skippa rida men Cassador mår bäst av att få röra på sig och behöver sin träning nu, även jag måste komma igång. Så på med underställ, massa kläder och termos!
 
Idag såg Cassador lugn och mysig ut i hagen när jag hämtade honom. Ställde sig även och åt lugnt i stallet medans jag ringde försäkringsbolaget samtidigt som jag byggde fram lite hinder. När jag var klar hörde jag en jäkla duns och brak, kunde inte lokalisera vart det kom ifrån. Gick in till stallet och Cassador såg lite nervös ut i boxen, samt att han hällt ut sin mat. Gick fram till honom och såg han skaka ganska mycket. Tog ut han på gången och kollade igenom honom. Fick då syn på skon där två sömmar stack ut. Första tanken var att han blivit sömstucken men jag lyfte på hoven och kunde lätt plocka väck sömmarna. Däremot var skon lite tilltucktad, måste fixa så hovis kan platta till det. Då slog det mig, det måste varit Cassador som levt luckan och fastnat med skon när han förmodligen stegrat då han alltid gör det när det slår slint i huvudet.
Jaha tänkte jag, då har man precis ringt försäkringsbolaget och sänkt deras gräsligt höga försäkring då ingen annan betalar så mycket som jag så går hästen och skadar sig tänkte jag. Men det enda jag sänkt är livförsäkringen då den endast gör nytta om de går och tjolavippen, vilket jag inte hoppas de gör. Men Cassador leker ju med döden ibland, vet inte hur många gånger han har fastnat men tagit sig ur det eller vi har fått skära loss honom. Hästen med 9 liv..
Ialf så gick jag in och longerade honom, halt var han absolut inte men han fick springa av sig en bra stund då det inte går att rida en kokohäst med den energin.
 
Jag har inte ridit mycket med gramanen men av säkerhetsskäl och för att Cassador blir lugnare med den så åkte den på i början av passet idag. Trimmade lagom länge på marken innan jag började travhoppa lite. Spökhörnet där pallen brukar stå va helt rent och pallen va borta. Skönt tänkte jag men när jag skrittade fram talade Cassador om det väldigt tydligt att pallen stod i ett hörn på andra långsidan, suck. Vem tusan har burit ner den ända dit ner?! Jag kylda ner nerverna, åh det fick jag hjälp till ;) och trimmade med en pall i hörnet. Hade jag inte haft gramanen hade jag haft en giraff varje gång vi ridit förbi så den satt fint idag. I slutet tog jag dock av den och Cassador gick super på den lilla banan.
 
Jag byggde idag fram tre krysshinder med 14,5 mellan varje på böjt spår. Började först med att travhoppa de yttersta kryssen precis som man kommer i galopp som ni kan se på den nedersta bilden men bara ett kryss i taget och inte den i mitten. När jag sedan hoppade fram i galopp använde jag mittenhindret och det hade Cassador lite svårt att landa i rätt galopp men vi testade lite olika, bland annat med att variera med stor volt.
När jag la ihop allt så började jag med att komma på 5 steg mellan, sen varierade jag med fyra.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: