Lite tips


 
 
Det finns ju en hel del bett som man kanske vill ha funktionen på men själva bettet i säg är lite trubbigt och skarpt. Då kan jag varmt rekommendera att ni lindar med latex. Jag har gjort det på ett scorrierbett och det blev mycket bättre då bettet annars är räfflat. Ni kan även använda latex för att skydda era bett från bitmärken så de inte går sönder. Jag köpte ett poponcini i förra veckan och direkt innan användning så lindade jag bettet då Cassador är grym på att göra bitmärken. Man kan även linda ett vanligt bett för att se hur hästen är i munnen om de ex skaver sönder latexet på ena sidan så kanske det är dags för tandläkaren att kika lite på gaddarna. Jag köper min latex på hööks, inte så dyr. När ni klipper av en remsa så ska ni dra isär biten så den blir tunnare innan ni lindar runt det. Annars blir bettet jättetjockt i munnen. 
 
 
 
 


Postat av: Carro
2016-01-13 - 07:03:57

Tack för bra tips!
Vad är det för träns du har?

Svar: Jag använder olika. Micklem, pullar och engelskt träns, alla i märket equipe :)
Ica


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: