snabbis..


 
 
Idag blir det ett kort inlägg. Åkte till stallet i morse och red ut med Cassador. Tänkte han skulle få ett lugnt joggingpass efter hoppträningen igår. En normal häst hade kanske varit lite trött och seg idag men inte Cassador...  Jag struntade i gramanen för jag trodde han skulle vara just lugn. Istället fick jag kämpa med en giraff och red sen hem med ont i armarna, men jag höll mig lugn :) Förr kunde jag bli arg på honom men nu blir jag inte det längre... för jag vet, att det absolut inte hjälper.
 
Cassador fick även premiär.. hur säger man, inte sitta, inte åka men kanske känna, in sin nya sadelgjord <3 Cassador har länge önskat sig en men ryttaren har inte kommit till skott och hämtat en. Han gillar inte när man spänner sadelgjorden och är just väldigt väldigt känslig under magen. Så absolut värt att prova tänkte jag och tror ni han gillade den?? För första gången på  fyra år lät han mig spänna sadelgjorden utan att han blåser upp sig eller backar in med bakbenen. Kanske hoppar han även mjukare över hinderna nu ^^.
 
Kom nyss hem från affären. Slängt en massa saker, pantat och handlat lite. Något man kanske gör en fredag men så skönt att göra lite innan helgen. Jag har även grovstädat lägenheten och tvättstugan då den ligger på samma plan som min lägenhet. Så nu är allt rent, nästan, har lite kvar att torka i morgon men så skönt att ha det mesta gjort, även tvättat. I morgon kommer jag packa och fixa allt i stallet så jag bara behöver koncentrera mig på förmodligen en smutsgris till häst på lördag. (ps:lägg märke till det korta inlägget, haha:)
 
 
Tänkte göra ett inlägg om sadelgjordar i morgon eller i helgen,
vill ni läsa om det och kika på massa bilder??
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: