Ett tips till den kräsna


 
 
 
Om ni ska ge er häst medicin eller något pulver som luktar lite och er häst vägrar äta det uppblandat med något har jag bästa tipset. Cassador är nämligen superkänslig och kräsen, varje dag får han sin älskade mash som han alltid slurpar i sig. Igår så började jag blanda i Equilisers Magnesium och han blev så ledsen. Han hängde över mashen, puffade på den och förstod inte varför den skulle lukta så konstigt. I 30 minuter satt jag och tittade på honom, han smakade lite och spottade ut hälften. Tillslut kändes det som han tvingade i sig lite då han vet hur gott det är egentligen... Då kom jag på den briljanta idén att hälla vatten i slickstenen och hälla det i hinken. Slurp sa det och allt tog slut :D Så nu häller jag i vatten dagen innan i slicken så det löser upp sig lite till nästa gång jag ska använda det. Idag åt han upp allt igen så det verkar fungera på honom. 
 
Jag ger bara Equiliser några dagar innan tävling för att lugna hans nerver. Det står på burken att man ska ge minst 2 dagar innan användingsområdet. Jag tänkte att jag ger några dagar till så får vi se om det hjälper. Snordyr för en sådan liten burk men värt varenda öre om det faktiskt hjälper. Idag hjälpte det inte kan jag meddela... ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: