En vass häst!


 
 
Herrejösses vilken hoppträning man fick smaka på idag. För första gången på länge så högg verkligen Cassador tag i första språnget och jag tänkte direkt, oh no.. Så idag fick jag verkligen kämpa med att hålla Cassador stadig och hans fötter på marken. En känslig häst som Cassador räcker det med att göra halt och rygga när han egentligen inte ska det, tex mellan två hinder. Då vet han att det är en tillsägelse och absolut inte ok att göra som han håller på med. Han blir spänd och ska äta upp alla hinder bokstavligt. Rider jag snett förbi ett hinder så suger han tag i det utan att lyssna på mig. På en tävlingsbana kan det bli fel, vilket har hänt innan då vi har hoppat ett helt fel hinder. Cassador bara kopplade loss mig och drog mot det. Vilket resulterade en uteslutning.. haha. Hoppglad häst men lite för mycket av det goda tyvärr. 
 
Så idag fick jag verkligen kämpa med att komma ner i sadeln och jobba, inget fisåk här inte. Trots att Cassador vaknade på en sjukt crazy sida så tyckte jag att vi klarade oss ur det eller vi kunde samarbeta tillslut med lite mera lugn. Jag vill aldrig hamna där vi var innan så jag blir faktiskt rädd när han är sån här och tappar självförtroendet helt. Jag har däremot mer kunskap i bagaget nu så jag vet lite mer hur jag ska ta mig ur det. Det går inte att vänta ut det utan jag måste hålla mig lugn och rida mig ur det. Supertaggad häst men en lugn ryttare, då funkar det <3 Känns ändå skönt på ett sätt att han var sån här idag då det, peppa peppa, inte kan bli värre i helgen. Då har jag ialf tränat med det värsta under mig och klarar vi av det hemma så kan vi klara av det på tävling med. Han brukar fokusera ännu bättre på tävling och lyssnar till mig. Håller ändå tummar och tår att han är mycket lugnare.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Mia
2016-02-11 - 08:47:46

Så himla härligt.Hopptrände också idag och hade också en helt fantastisk känsla.Det är så himla underbart kul när precis ALLT stämmer :-)

Svar: Ja visst är det <3 Roligt att det gick bra för dig med :)
Ica

URL: http://westyarnhillside.wordpress.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: