Tjoohoo!!


 
 
Vilken hektisk vecka jag fick till, men jag fick en sådan energikick av vädret så jag har gjort allt annat än hållt mig inne. Jag har hopptränat Cassador, invigd mina inlines med milen, promenerat och faktiskt inte haft någon träningvärk från hinderbanan i söndags. Jag vilade kroppen helt i måndags då den faktiskt behöver ta det lugnt ibland, även om jag gillar att hålla igång 6 dagar av 7. 
 
Cassador började som sagt med en lugn tvådagarsvila söndag och måndag, tisdag körde vi lite lätt hoppträning och Cassador höll sig lagom lugn faktiskt. Han går nu på magnesium inför terrängbanan på lördag och sedan har jag börjat med något från Dodson & Horrell. Ni kan läsa om det nedansför. Detta ger jag för att lugna nerverna på honom och förhoppningsvis kunna få musklerna att växa lite. Jag har inte velat prova något på honom fören jag sett själv att han trivs med allt och går upp i vikt själv, självklart med lite extra hjälp från mig med hackad strå och mash. Så jag tänkte att det är värt att prova, har ju redan slängt en massa pengar i sjön så kan ju slänag lite till isf =P
 
Igåg joggades Cassador i skogen, idag fick han bara joggas på lina och i morgon blir det lite hopptrim igen inför lördagn. Jag ser verkligen fram emot att hoppa ute nu och jag tror det kommer gå som tåget. Två rundor har jag anmält mig till, 70 och 90 cm. Så varför gör jag detta?? För det första för att jag alltid har velat prova på det med Cassador men har inte kunnat för han bara har rusat utomhus. Sedan för att det är nyttigt med lite tittiga hinder, det blir konditionsträning med lite att tänka på då han blir lite stressad när han vet att han ska få springa av sig och  har sedan svårt att slappna av. Sist men inte minst, så ska det självklart bli väldigt roligt att prova på det =D 
Jag kommer att ha med mig en kompis som kan filma lite med allt går ju inte att få med på film om vi inte hittar ett grymt ställe att stå på. Men något får ni absolut se sen ;)
 
 
 
Placid är en örtblandning som sägs ha en lugnande effekt på nervösa och stressade hästar. Magnesium är inkluderat i blandningen, eftersom det är viktigt för nerv och muskelfunktionen. Rekommenderas ej till dräktiga och digivande ston. Sammansättning: Kamomill, Citronmeliss, Järnört, torkad Lindblomma och Magnesium. 1kg.
källa: storarycketofta.se
 

 
 
 
Cassador och jag i tisdags, banan som vi hoppade fick inte plats på en film på instagram så det ni ser är egentligen en bana :)
 
 
 

Ett filmklipp publicerat av Erica (@icusen)Apr 19, 2016 kl. 6:41 PDT

 
 
 
 

Ett filmklipp publicerat av Erica (@icusen)Apr 19, 2016 kl. 6:44 PDT

 
 
 
 
 
 
 
Här kommer Vilmas och Corvettes fina runda från i söndags.
Det blev en grym 3:e placering, så värda det <3 
Nu till helgen ska de på meeting och hoppa en 1.20 om dagen fredag-söndag.
Vi håller tummarna och tår att det går lika fint <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: