Dressyrdebut


 
Go kväll :) Idag var det dags för debut på dressyrbanan för i år. Jag kände mig väl förberedd när vi åkte dit, programmet satt som en smäck. Vi red fram lagom länge och det kändes riktigt bra, tills i slutet. Då började han streta emot och göra lite som han själv ville. Väntade på min tur en stund och visste att jag hade en före mig. Tog en runda till på framridningen och det kändes lite bättre.
 
Det som är bland det svåraste med Cassador är att han har så svårt att suga på bettet. Nästan alla hästar jag ser skummar i munnen eller så mumsar de på bettet. Cassador har blivit mycket bättre, jag har verkligen provat det mesta som är lagligt på dressyrbanan men det finns bara ett tjockt tvådelat som är en storlek för stort som han gillar. Köpte ett liknande med rätt storlek men det hatade han, hopplös häst.
 
Väl inne på banan så va han lite skeptisk när domaren satt inne i en transport men räckte att jag red förbi en gång så gick det bra sen. Förra året fick vi kritik på volterna så vi har tränat stenhårt på detta och det gav resultat. 7 på alla volter och till och med 7,5 på en! Min dressyrtränare sa idag att "volter är vägen till framgång".
Så det känns väldigt bra, men resten, mmm. Jag fick inte alls till den känslan jag vill åt och Cassador jobbade verkligen emot det. Han va mer vinglig än någonsin och gick ofta på två spår. Det är något som är väldigt svårt med en överrörlig häst på en dressyrbanan att rida rakt på alla dessa linjer. Men detta var årets första och jag kunde inte låta bli utan redan anmält mig till nästa om två veckor! Pang på det igen! Men vi skrapade ihop 63,667% och det ska jag vara nöjd med, även om jag inte riktigt bryr mig om procenten. Jag rider och trimmar efter känsla ❤ Hoppas hitta den snart igen, min fina prins. Tack Elin för alla fina bilder. 
 
Nu ska Cassador få två dagars vila, sedan blir det hoppträning inför kommande debut på terrängbanan nästa helg!! Iiihhh, lite nervös för detta =D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: