Prinsen leverar


 
 
 
Tiden springer iväg som vanligt, igår fanns ingen tid för bloggning, så jag berättar om gårdagen nu. Började med en tidig morgon i stallet, vi var två som skulle hoppa så vi byggde fram lite hinder. Vi hoppade nästan exakt samma bana som Jakob Hellström hade på hoppträning i veckan, vi bytte ut serien ex mot en vanlig oxer. 
 
Vi började med ett flytta hästarna i trav mellan sockerbitarna, hästens ska vara ställd inåt och sedan blir det att man flyttar den i sidleds i öppna och slutna, inte ställa utåt. Sen gick vi över och gjorde samma i galoppen, märker direkt att Cassador har väldigt svårt med att få till det i höger varv men i vänster så mycket lättare. Detta ska vi absolut träna på i nästa vecka! När vi började hoppa sen kände jag att Cassador va riktigt mjuk och fin i kroppen. Vi började med att hoppa de röda räckena som står uppställda på medellinjen, sedan la vi till volten runt det mittersta gröna räcket. Så banan gick så här: först kommer du i höger varv och hopper det röda räcket högst upp. Fortsätter på samma volt i höger varv och kommer på samma räcker igen, men nu tar du till vänster och lägger en volt runt det gröna räcket i mitten. Sedan vänder du över till vänster och hoppar det andra röda räcket och går ut på en volt till höger. Fortsätter till höger i volten och kommer på räcket igen. Efter räcket hoppar du långsidan som består av tre gröna räcken, vi hade sockerbit/räcke/sockerbit, med tre galoppsprång mellan. När du har hoppat det vänder du upp mot oxern, svårt med lång väg men här gäller det att vara iskall och låta hästen vänta. 
 
Amazing moments kan jag tala om för er, för i slutet, allra sista rundan, efter att få ha kämpat lite. Så kom vi på alla hinderna i lugn takt, badam badam badam och Cassador hoppade så avspänt och sjukt snyggt så jag trodde jag skulle spricka av glädje. Tjejen som va med och red hade heller aldrig sett Cassador så fin, även hon fick en upplevelse utav att bara se honom. Vi gjorde en snygg hive five på hästryggen sen, mission is complete, så kändes det!!! Det är verkligen skillnad, eller man känner den där skillnaden när man sitter på en spänd häst som hoppar och sedan på en mjuk häst. Cassador har grym hoppteknik om han hoppar avstänt, men det gäller för mig att göra allt jobb innan. Jag måste göra allt till 200% rätt, annars funkar det inte. Corvette är inte lika känslig som Cassador och hon har det där mjuka och runda i sig. Cassador är en överrörlig häst som behöver mitt stöd, han behöver mig nu mer än någonsin och jag ska finnas där för honom, min underbara prins. SÅ taggad inför i morgon!!
 
 
 
 
 
 


Postat av: Hannah Rylander
2015-11-09 - 12:01:40

Superfin bild :)

Svar: Tack söta du 😘
Ica

URL: http://hannahrylander.spotlife.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: