Lite ensam


 
 
 
Cassador har nu varit ute med flocken i 3 dagar och en natt, jag åkte till stallet inatt efter 24.00 då jag ville se hur han hade det. Han va för sig själv medans flocken var inne på anläggningen, men innan jag åkte kom de ut igen och då fick han sällskap. Han vågar inte ta sig in i anläggningen än, han vänder när jag försöker muta in honom. Så jag skulle ljuga om jag säger att allt är bra med honom, han har lite små bett här och där men ingen större fara. Jag vet att det kan ta några dagar innan de accepterar honom men jag är rädd att det tar längre tid än så (vill inte tänka det värsta, om aldrig), han vill hela tiden tillbaka till sin andra flock och gnäggar hela tiden efter de två stona som han gått med. I morse åkte jag dit vid 6 för jag ville se om han fick komma in till anläggningen och sova men det hade han inte gjort, han stod helt själv ute vid gräset och väntade på att stona skulle komma ut. Så ikväll åker jag dit vid 21.00 och är han utanför då med så tar jag in han över natten, fy så jobbigt detta är. Har ni någon erfarenhet av liknande fall?? Det är ju stor skillnad om de kommer in i boxen över natten, men när de går ute måste de ju kunna samsas och sova ihop.
 
Jag red ett väldigt lugnt dresserpass idag, då han förmodligen inte fått mycket vila inatt. Trots de så var han pigg och kom till arbete väldigt fort, kändes superfin. I morgon blir det ett till dressyrpass och på söndag ska vi åka och konditionsträna på travslingorna. Jag uppdaterar er om hur det går i morgon. Ha nu en trevlig helg!!
 
 
 


Postat av: Isa
2015-05-22 - 14:25:19

åhh vad tråkigt.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: