Känner mig hemma


 
 
När jag var liten så såg jag upp till tjejerna i stallet som hade egna hästar, som tävlade för en klubb och som tillhörde ett klubbgäng. Jag fick aldrig chansen att vara en del av detta, jag var heller inte så länge på ridskolan så jag kunde få uppleva övernattning på klubben m.m. När jag flyttade till Halmstad och HFK med båda hästarna kändes det självklart att även tävla för dem. Min första tävlingshelg som funktionär och medlem i ett gott gäng kommer jag aldrig att glömma. Det var prisutdelning och jag satt inte på någon häst, jag hjälpte till på banan men jag blev trots detta hänvisad att ställa mig framför allt folk, även ryttarna. De ropade upp mitt namn i högtalarna att jag hade vunnit i en utlottning av funktinärspriset. Det var ett presentkort på Harrys och en liten nallebjörn, priset spelade egentligen ingen roll men själva utmärkelsen kommer jag aldrig glömma. 
 
För mig, tävlingsryttare eller inte, så är det väldigt roligt att faktiskt vara en del av ett engagerat gäng, tävlingssektionen. Jag fick höra senast idag av en ryttare, från en annan klubb, att folk väljer att vara medlemmar i en större klubb så de slipper att hjälpa till. De menar på att det syns inte att de är med i den stora mängden.. Tänk om alla skulle tänka så?! Vi har och jag tror jag kan prata för alla klubbar i hela världen, alla en eller flera eldsjälar som viger sitt liv för att tävlingarna ska fungera. Utan ledaren och utan den viljan så hade det inte funnits några tävlingar någonstans. Vad skulle vi gjort då?? Om vi alla hade hjälpt till med något, några timmar vid varje tävling, så hade varje klubb inte behövt lägga energi på att hitta folk. Jag bor inte på anläggningen när det är tävling, det är ingen som tvingar mig till något, jag erbjuder mig själv. Jag får en förfrågan om vad jag vill hjälpa till med, vilken dag och hur länge. Jag erbjuder mig nästan alltid att ta hand om blommorna med, det tycker jag är väldigt roligt, sen gillar jag att stå på insläppet till banan :)
 
Jag önskar och hoppas att fler vill ställa upp och hjälpa sin klubb, speciellt ni som faktiskt vill åka till en fungerande tävling utan att klaga på funktionärerna. Det finns alltid dem som väljer att hjälpa till för första gången, dessa måste vi vara extra rädda om. Annars kommer de aldrig tillbaka! Igår kväll hade vi en riktigt mysig kväll i stallet, en funktionärsfest/ryttarfest som vi har varje tävling. Vi lagar alltid god mat och leker någon rolig lek eller lagtävling, brännboll blev det igår. Jag är fortfarande lite sjuk så jag ville inte springa, men slå på bollen det kunde jag :)
 
 
Länge lever klubbandan <3
 
 
 
 
 


Postat av: Jenny
2015-05-15 - 09:36:13

Vilket klokt resonemang! Tänk om fler kunde tänka så - då skulle det vara så mycket lättare att arrangera tävlingar!

Jag kan inte förstå hur man ena helgen kan åka på en tävling och tycka att allt är så bra arrangerat för att helgen efter inte vilja hjälpa till när hemmaklubben står som arrangör... För mig är det sambandet rätt uppenbart men dessvärre inte för alla :p

URL: http://jav.blogg.se


Postat av: Ellen
2015-05-15 - 22:20:25

Du har så rätt!

URL: http://ellenshorselife.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: