guldstjärna


 
 
Idag när jag kom till stallet hittade jag en väldigt glad och busig häst, han tyckte det va nog med dressyren igår så han ville absolut inte in. Nu fick jag se något helt fantastiskt, då han gick lite för sig själv när jag kom så gick han mot flocken när han ville smita. Han undvek ingen utan gick bara rakt in utan att någon häst gjorde något, ett sto blev lite sur när han va nära rumpan men bara det. Ingen jagade bort honom och det som gjorde att jag ställde mig och gapade var när han ställde sig och betade precis bredvid den här valacken som jagat Cassador alla dessa dagar. Visst är det säkert massa saker kvar att vänja sig i flocken m.m. Men att se detta gjorde mig så glad!!
 
 Valacken är häst nr för på bilderna 
 
 
 
 
 
Sen när jag tog in Cassador märkte jag att det saknades en framsko och då han är ganska nyskodd så har han dragit av mycket hov :( Vi red ialf ut en runda då Cassador inte är känslig om det bara gäller en dag utan. Jag ringde hovis och sa att jag kan och vågar inte när det är så lite att ta på. Hovis stöttade mig och sa att det klarar jag och när vi kom tillbaka så slog jag på en. Wow, en guldstjärna till mig som slipper vänta på Hovis och Cassador får gå med fyra skor igen. Nu satte jag på boots för att skydda båda framskorna, drar han av samma igen har han ingen hov kvar! Sen rycker jag allt Cassador va värd en guldstjärna, han stod helt blickstilla och det gjorde det mycket lättare för mig. 
 
 
Inte riktigt nöjd men vågade inte ta mer av hoven :)
 
 
 
Idag höll vi oss hemma då jag hade fått åka iväg själv och motionsträna.. Jag och en annan i stallet red en långrunda och klättra i branta backar, 150 meter över havet tog vi oss upp och fy så högt det va. Jag har verkligen inga problem om jag står på marken men att sitta på en häst är långt ifrån säkert. Vi kunde se ut över hela Halmstad, vårat höga torn vid Ica Maxi och även annat. Väldigt vackert men pirr i magen. Min mamma hade dött, nej hon hade inte gjort det för hon hade aldrig gått uppför de där backarna ;)
 
 
Vi höll oss en bra bit från stupet :)
 


Postat av: Noomie Sundell
2015-05-24 - 13:57:07

Shiieet!!👏👏👏 Det hade jag aldrig vågat!😂

URL: http://nouw.com/noomiesundell


Postat av: Anna
2015-05-24 - 14:57:31

Porr i magen är det bästa 😁

Svar: Haha, hoppas du menar pirr i magen 😜
Ica

Postat av: Anna
2015-05-24 - 16:59:12

Det var du som började!

Svar: ASG 😂😂 Bjuder på den!! Undrar varför min mobil väljer porr istället för pirr 🙈 Hahaha!!
Ica

Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥ ✞
2015-05-24 - 18:08:28

Vad underbart!! <3

URL: http://neapocalypse.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: