Då var det dags igen


 
  
Nu är det slut på vilan, två dagar var han allt värd, dock så kommer vi att ha en hinderfri vecka så ingen hoppning fören nästa vecka. Jag kommer nu att rikta in mig ännu mer på dressyren, idag fick det bli ett tömkörningspass och han va riktigt fin och lyhörd min guldgosse. Här behövs bara två linor och en gjord, samt ett träns och benskydd. Jag använder mig även av ett körspö som har en lite kortare lina hängades. Jag fick motionera lite med då jag springer efter honom på långsidorna, hua vad min förkylning är jobbig.
 
Cassador fick även bekanta sig med sin nya familj, inte på två ben då ni har trott att jag ska sälja honom. Jag menar lösdriftshästarna :) Det gick väldigt bra och det är faktiskt tack vare Corvette som lärt honom den hårda vägen att hålla sig undan. Innan var Cassador som ett plåster på hästarna och vallade dem gärna, men nu vet han att han får sig en omgång om han gör det. Han kommer att gå in på natten några dagar innan han får sova ute med gänget, håll nu tummar och tår att allt kommer att gå bra. Det som vi mest är oroliga för är om han faller ur och blir smal igen, det får bara inte hända. Jag tror och hoppas att det beror på om han trivs eller inte, samt att de accepterar att han får äta med gänget. Vi kan bara vänta och se.
 
 
 
Han har blivit så fin i både hull och päls, tycker även att rumpan blivit lite rundare :) 
Bilden är tagen med mobilen och jag har inget filter på.
 
 
 
 
 
 

Ett filmklipp publicerat av Erica (@icusen)Maj 20, 2015 kl. 12:37 PDT

 

Ett filmklipp publicerat av Erica (@icusen)Maj 20, 2015 kl. 1:00 PDT

 


Postat av: Neapocalypse - klickerträning och unghäst ・゚♥ ✞
2015-05-20 - 14:30:02

Är det där hans nya hage!? SÅ AVUNDSJUK OMGOMGOMG vill också haaa

Svar: Det är bara en utav dem 😊
Ica

URL: http://neapocalypse.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: