Amerikanska pannkakor


 
 
Ni måste bara prova att göra detta hemma!!! Godaste pannkakor jag någonsin gjort!!! Jag har testat några gånger men tycker alltid att de blir för torra, men inte dessa. De blev tjocka, saftiga och superlätta att göra.
 
Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke:
 
2,5 dl vetemjöl 
2 teskedar bakpulver 
2 matskedar socker
0,5 tesked salt
 
Sedan smälter du 2 msk smör, INGET margarin! Blanda i det i en annan bunke där du har:
 
2,5 dl vanilj yoghurt 
1 ägg
2 matskedar mjölk 
 
Blanda ihop allt sedan men rör inte för länge, det gör inget om det är lite klumpar. Lägg sedan en stor klick i en liten mindre panna, jag gjorde mina pannkakor minst 1cm tjocka. Låt de stekas på svag värme, använd smör till stekning. Innan jag vänder pannkakan så strör jag på krossad choklad överst, jag hade kexchoklad hemma. Låt den inte ligga för länge nu utan bara en stund. 
 
Servera sedan med färska bär (eller frysta), strö över lite florsocker och ringla över sirap!! ÄT OCH NJUT!!!
 
 
 


Postat av: MalinKalin
2015-05-10 - 12:07:19

Men guuud vad jag blev hungrig nu ;)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: