hoppelihoppdag


 
 
Idag tog jag en lång och välförtjänt sovmorgon, vilket gör att förmiddagen springer iväg och man gör noll i nytta. Jag var sugen att ge mig ut på en morgonlöprunda kvällen innan men när jag vaknade var det tunga ögonlock och ja suget var långt borta. Istället somnade jag om, gick upp vid 10.00 och gjorde mig en god frukost. Åkte sedan till stallet vid 13.. kom hem vid 19.00 ^^ Tur man inte ha sambo än ;)
 
Vi byggde fram en enkel bana, räcke på ena långsidan, oxer på andra och en studs i mitten. Nackdel med att lägga en övning på en diagonal är att man bara kan komma i samma galopp, så jag hoppas att jag kommer ihåg att lägga en studs på den andra diagonalen nästa vecka. Så tänk görna på det när ni bygger, för det gjorde inte vi idag :) Liksidig träning ger liksidig häst.
 
Jag började med Corvette och hon va lite småsur i början av passet, men jag kunde övertala henne ganska snabbt. Hon tyckte det va riktigt roligt att hoppa idag och tog i för kung och fosterland för att vara så långt ifrån bommarna med hovarna som det gick. Då hon känns lite ringrostig så la jag inte så mycket trim i hoppningen idag, men jag avslutade passet med en bra känsla och en väldigt glad häst. Fick passet filmat med systemkameran som dog och jag har ingen laddare så detta får ni vänta på ;)
 
 
 
Nytt tävlingstäcke, går att beställa på mail [email protected].
 
 
 

Cassador började passet idag med att vara väldigt lugn och lyhörd, sedan blev det en paus då jag hjälpte till på marken lite.
När det sedan var dags för min tur så blev han väldigt taggad, men han ska lära sig att hålla sig i skinnet vilket som. Det är väldigt viktigt att jag gör rätt i denna stund när han blir lite explosiv, att jag håller mig lugn och tar en sak i taget. Det var ett bra tag sedan vi hoppade ordentligt så jag är ju lite ringrostig och Cassador lite övertaggad så ett bra hjälpmedel för oss är faktiskt att hoppa med graman. Självklart har jag den öppen, ifall han fastnar åker den bara ur min hand och ner på marken. Om han är spänd, taggad och jag hoppar utan graman så glömmer han ofta ryggen och hoppar flakt. Så länge vi trimmar hemma kan jag använda mig utav den men när vi åker på tävling lämnar jag den hemma. Finns flera som kan trimma med graman på framridningen men hittills har jag inte behövt den och jag hoppas det fortsätter så.
 
Jag tycker att min prins skötte sig fint idag, även jag, vi båda är ju väldigt ringrostiga efter ofrivillig vila från hoppningen. Känslan har inte varit så bra på länge, trots att rida an ett enkelhinder rakt upp och ner på en långsida så väntade han på mig. Jag fick göra halt framför räcket en gång då jag kunde se rumpan höger om min axel och det är inte ok. Jag kom igen, ställde han utåt och tryckte in framdelen och ut med bakdelen, det kan ni se i klippet. Jag la han även lite stort inpå räcket en gång (ska inte skylla på solen i ögonen;) vilket resulterade i att jag inte fick ordning på maskinen innan studsen, la då en volt och kom igen. Jag märker tydligt hela tiden nu när jag gör fel så blir det fel, jag måste trimma in ett bättre tempo och inte lägga han varken tätt inpå hinderna eller för stort. Tror det är vardag för oss alla amatörer, men jag ska träna, trimma och träna för att få det att sitta bättre. Men jag är otroligt stolt över mig själv, min ridning har gått från noll till en bra bit upp i toppen (självklart megamycket kvar).
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Robex Lundgren
2015-03-25 - 21:08:50

fint

URL: http://ghgumman.blogg.se/


Postat av: emelie ✞ Ⓝ і G H T F U Я Y
2015-03-25 - 21:15:22

tyckte det såg väldigt fint ut, syns att han tycker om att hoppa. :)
dessa bilderna får mig att sakna mina hästar jag hade. :/

URL: http://nightfury.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: