Varje gång det händer..


 
 
Idag var det ännu en dag som jag åkte till stallet med full av energi och massa envishet att trimma dressyr. Vem har slagit mig i skallen?? Cassador trimmas varje dag och jag undrar när han ska tröttna på mig, men idag kom han till mig i hagen igen. Brukar sätta mig på knä innan han börjar gå och bjuda hit honom, jag vill att han ska ta steget och komma till mig. När vi gick mot stallet så vänder jag mig alltid om av ren vana och kollar på alla ben och hovar. Men vad är det jag ser..En sko saknas, suck och pust och inte bara det, en baksko. Orkade inte bråka med honom innan ridningen så jag red ett barbackapass på utebanan och nu äntligen börjar det kännas riktigt bra. Han går stadigare för varje dag när jag sitter ner i traven och även galoppen. Vi jobbar på att vara raka en till två meter innanför spår och att han ska spåra rätt i volterna. Igår käftade han emot ganska mycket och dummade sig ordentligt i spökhörnet, ja tänk er, han har ett på utebanan med. Tillslut efter mycket kämpande blev han riktigt fin, men idag va han fin från början och va det under hela passet, lite läskigt med hörnet men det gick mycket bättre idag. 
 
Väl tillbaka i stallet och efter några försök att gå tag i hovis så tog jag fram min lilla låda och började fila på den hemska hoven. Fila är inga problem, det är när sömmen ska bankas i som han drar tillbaka hoven. Mutade han med mat och började sen banka, han dummade sig i början men efter två tillsägningar så gav han upp, helt otroligt och har aldrig hänt. Så vet ni, stolt är jag igen som fått på den första bakskon någonsin. 
 
I morgon är det dressyrträning för Tytti, det ska bli så roligt då det va sååå längesedan jag va på Sperlingsholm. Tytti blev även glad när jag ringde så även hon såg fram emot träningen, wiho!!!!! Får tyvärr inte med mig någon som kan filma men jag ska försöka lägga upp förra dressyrträningen, som jag visst missat ;)
Nej nu ska jag fortsätta med att njuta lite av solen, ha en underbar dag!!
 
 
 


Postat av: emelie behrmann
2015-06-14 - 17:16:27

öh är det hans röv?

Svar: haha, jaaa ;)
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: