Specialträning


Hej mina fina och trogna läsare! Gillar att ni påminner mig om att uppdatera här, inte för att ni ska behöva men idag kom jag hem sent från träningen och massa fix innan jobbet.
 
Idag åkte jag och Cassador ner till Helsingborg, där väntade en privatträning för Thomas Hammar. Pernilla som jag vanligtvis tränar för tränar i sin tur för Thomas och tyckte jag behövde lite extra hjälp. Thomas är riktigt duktig på att förklarar och har ett sunt tänk kring hästen och träning. Det var första gången jag tränade för Thomas och han gav mig många aha-upplevelser, gav mig lite nya tips kring min skänkel. Jag vet själv att jag sitter och dinglar med den alldeles för mycket, han förklarade nu tydligt hur jag skulle sitta. Sedan trimmade vi mycket på marken i trav och galopp, Cassador bara växte och växte, tillslut kunde jag känna hur hela hans kropp jobbade mycket luftigare och spänstigare. Hoppningen sedan gick väldigt bra i början, men sen kom vi till banhoppningen och då dök problemen fram. Vi når inte fram till hinderna och Cassador släpper bettet innan och knäpper av. Jag ska byta till ett vanligt tredelat och åka tillbaka till Thomas nästa vecka igen. Även om jag känner mig så dålig så peppade Thomas mig att inte tänka så. Jag vill ju min hästs bästa och inte förstöra för honom, men även där sa Thomas att jag inte förstört något. Vi har mycket att jobba på men jag vet nu hur och vad jag ska träna hemma. Cassador va så himla fin i början, den känslan ska jag hitta igen och även få till resten. Träna, träna, träna!!!!
 
 
 


Postat av: Lina
2015-07-16 - 22:29:57

Åh vad hade han för tips angående skänkeln ? Kan inte hålla mina ben stilla, ffa inte det ena som jag har skadat

Svar: Ska försöka visa med bilder någon dag i nästa vecka, nu blir det bara dressyrsadeln ;-)
Ica

URL: http://sallberglina.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2015-07-17 - 21:04:07

Vad kul att du fick bra tips! :)

URL: http://malinkalin.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: