Love being me


 
 
<3
 
Det är så sant som rubriken lyder, jag älskar att vara mig själv och det hoppas jag att ni gör med. Jag vaknar upp varje morgon, nästan, med ett leende på läpparna. Det är en ny dag i livet och det är bara jag som bestämmer vad den kommer att innehålla och hur den kommer att sluta. En ny dag där jag är jag, en frisk och glad människa som verkligen uppskattar livet och all kärlek den ger. Visst finns det motgångar i livet som gör det svårt, men det är tyvärr bara något vi alla måste ta oss igenom. Att vara elak och dum mot andra människor är inte något man inte vill uppnå i livet, jag tror nämligen inte att den som mobbar gör det för att han eller hon vill det. Jag vill tro att det finns en anledning bakom mobbning och elakheter. Det är något vi alla måste stå upp emot!!
 
Jag va ute och sprang idag, då hinner man fundera en hel del på allt och lite till. Jag listade upp i huvdet vad som gör mig till den jag är idag, varför jag nästan alltid har så mycket energi och vad som gör mig glad.
 
1. Allra högst upp på listan kommer min familj. Utan dem hade jag inte varit den jag är och de betyder 
något oerhört mycket. En familj kan man inte köpa för pengar, det är något som man föds med. Tyvärr tas familjemedlemmar ifrån oss när vi minst anar det. Så älska och förlåt, vi är människor och vi gör fel. Ta hand om er familj!
 
2. På andra plats kommer mitt andra liv och det är faktiskt mina hästar. Utan hästarna är jag inte hel, jag fasar för den dagen jag kanske måste välja bort dem för en familj. Men jag kommer att göra allt i min makt för att slippa att välja bland det bästa i mitt liv.
 
3. Nu kommer självklart mina vänner, dessa växer inte på träd och jag känner mig så lyckigt lottad som i vuxen ålder känner att jag har de rätta vännerna efter en jobbig tid i skolan. Hästvärlden och bloggvärlden har gett mig ännu fler än vad jag kunde önska mig, jag känner mig väldigt rik på så vackra och omtänksamma vänner omkring mig. De finns alltid där, ett omtänksamt sms, ett gulligt snap eller ett långt telefonsamtal där de faktiskt bryr sig. Detta är heller ingen man kan köpa för pengar, inte den riktiga vännen som stannar for ever <3
 
4. Jag älskar MAT, mat, mat och mat. Utan den kan vi inte leva men jag lever lite extra mycket då jag njuter till 1000 när jag äter god mat. Mina närmsta vänner kan nog instämma då det både känns i smaken och även ljuden från min mun ;) Jag lägger hellre 1000 spänn på mat än kläder, kläder ger mig ingen njutning, visst är det roligt med snygga kläder och vill man se lite extra piffig ut så kan något nytt i garberoben vara roligt. Men mat, åh jag älskar verkligen mat och hela detta rike.
 
5. Här kommer nu all annan träning in bortom ridningen. Det värsta jag visste när jag gick i skolan var att springa 2000m, jag flåsade och stannade väldigt många gånger. Jag fattade bara inte hur folk kunde springa och tycka det va roligt, idag har jag förstått mig på det. Jag kom nyligen hem från en runda på 6 km, det är helt fantastiskt att känna hur kroppen orkar och vill ge mer. Jag har inget gymkort men det finns ett utegym som jag brukar använda och jag brukar även träna lite styrka hemma efter ett gott löppass.
 
 
Jag är glad, full av energi och älskar livet som det är. Självklart saknar jag vissa delar men allt har sin tid, ibland får man vänta lite extra på det goda. Jag skulle vilja att ni listade upp 5 saker i huvudet som gör er glada och uppskatta det lite extra mycket. Det kanske finns något på listan som ni inte har gjort på länge, träffat er familj eller kanske haft de där löparskorna i garberoben alldeles för länge. Vad som, använd er av det som ni älskar i livet och lev upp till det. Jag lovar att det gör er glada och därmed er omgivning, det smittar av sig. Älskar er själva, ni alla är vackra som ni är!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Vilma
2015-07-21 - 15:35:45

Fina fina Erica <3


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: