Så himla fin <3


 
Den här hästen är något extra, inte bara till utseendet utan även på insidan. Han har attityd men skulle inte röra en fluga på ett barn eller en hund. Om någon bangar och slänger i dörrar kan andra hästar blir rädda. Han känner sig trygg och lugn när jag står bredvid. Jag har aldrig någonsin daltat med mina hästar. Det är stora djur på flera 100 kg som man ska ha respekt för men de måste även visa respekt tillbaka. För mig finns det inga kanske gå förbi, kanske gå på transporten, för kanske kan bli farligt. Däremot så lurar en räv bakom alla hästar och man måste vara på sin vakt för allt kan hända, även den snällaste hästen. Precis som vi människor, man slutas aldrig bli förvånad av personer som man trodde det bästa av. Kanske lite mindre käftsmäll än vad en häst kan ge :)
 
Cassador skrittades ut idag, rädd för alla gamla vanliga stenar och spöken, men han går förbi utan att be att få vända om. För det vill han helst, så rädd är han i början. Pigg och het häst ser mer spöken än en avslappnad och lite tröttare häst, därmed så försvinner spökena en stund när man ridit ett tag, men återvänder till nästa gång man väljer att rida där ;) För övrigt så va han fin i skritten, travade lite i slutet och han drog inte alls iväg. 
 
Vet att jag ligger efter lite i bloggningen med 2014 återblick m.m. Även nya sta llet för Cassador ska in i ett långt inlägg. Men ha lite is i magen, allt kommer <3 Viktig dag i morgon när Corvette ska in och röntgas, håll tummarna och tår att min gråavita pärla är OK. <3 <3 <3 
 
 


Postat av: Divorce your horse
2015-01-20 - 14:14:49

Håller tummarna för Corvette jag med :)

URL: http://divorceyourhorse.se


Postat av: Cissemiss
2015-01-20 - 16:35:26

Fin bild på dej och Cassador! :) Hoppas allt är ok med Corvette :)

Svar: Tack <3 Ja det får vi hoppas!!
Ica

URL: http://cissemiss.blogg.se


Postat av: Emelie
2015-01-20 - 21:32:41

Göra en fluga förnär tror jag du menar =)

Postat av: Erika Pettersson
2015-01-21 - 06:19:38

Haha min är likadan rädd för spöken ute men cool lugn i övrigt. :P
klart hästarna ska ha respekt för oss lika så vi för dom :)

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: Philippa
2015-01-21 - 09:46:18

Fin bild!

Kolla in på min blogg, det finns något till dig där ;)

URL: http://hopplapallarna.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: