Framsteg


 
 
Det är otroligt skönt att känna att man "rider" i rätt riktning. Trots att Cassador är pigg, busig och något spänd när man rider ut och rädd för allt. Så fungerar det inne på banan. Igår skrittade vi ut en lång runda, lite trav också, sen trimmade jag lite på banan där det låg framme ett sockerbitshinder och en bom. Använde dessa och trimmade lite på men det blev inget långt pass. Idag skrittade vi ut lite men sen trimma
trimma
trimmade vi inne på banan. Jag hade byggt upp ett räcke och en oxer på vardera långsida. Sedan hade jag ett sockerbitshinder på medellinjen, volten längst upp. Jag hoppade fram på sockerbitshindret och sedan gjorde jag en liten banan å hinderna. Kom i lugnt tempo och fick han att jobba riktigt bra med bakbenen, jag känner verkligen nu när han är avslappnad, får upp huvudet och in under med bakbenen. Känslan är enorm och vilken skillnad, vem trodde detta för ett halvår sedan?! Jag är verkligen spänd och förväntansfull nu till första tävlingen :D Bara två veckor kvar!!! 
 
I morgon kommer Pernilla så det blir ordentligt hoppträning för hela slanten :) Känns så bra att trimma lite dagen innan med lite hinder men inga jättekrav. Cassador va riktigt cool och tog allt med ro <3
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: