April 2014


 
 
Under april månad var det lite kaos i min vardag, livet går inte alltid som på en räls utan mer som en berg-och-dalbana. Men solen sken och hästarna kunde njuta i det fina vädret utan täcke. Hoppas vi får en minst lika fin vår detta år.
 
 
 
 
 
Här kommer ett hoppklipp från denna månaden, herrejösses vilken skillnad på min ridning och även Cassador. Här kan ni se hur han väldigt ofta kämpar emot mig och jag jobbar han helt fel. Spänd ryttare = spänd häst. Så glad att detta bara är något man blickar tillbaka till, jag är inte stolt över det men vi alla har dåliga faser i livet och på hästryggen som man går igenom, tyvärr var mina första 2 år på hästryggen inte de bästa. 
 
 
 
 
 
Här nedan ser ni en klass som vi hoppade denna tid, ingen rolig runda alls, visst han är felfri men ett rent helvete att sitta på och jag rider som en kråka.
 
 
 
 
 
Vi var även i Laholm och tävlade, jag fick min allra första plakett, ser ju väldigt glad ut för det lilla =) Men när man får något för allra första gången så tror jag att man går igenom lite lyckorus. Jag har fortfarande inte vunnit den blågula rosetten, rida först i ett ärovarv och alla blickar riktade på vinnaren, (oss). Men en dag kanske, den som lever får se och den som KÄMPAR och kämpar den kanske når dit en dag!!
 
 
 
 
Blir ju nervös när jag ser rundan själv, aldrig mer vill jag hamna där. En häst som bara drar och sticker iväg åt ett håll och jag drar åt det andra hållet...
 
 
 
 
Även om vi hade det jobbigt så kunde jag alltid vara mig själv efter en tävling, när all press släppt och Cassador var lugn så kunde dessa bilder fotas. Det är vi i ett nötskal, nyfiken häst och crazy-glad ryttare =)
 
 
 
 
Det var även mycket fokus på Corvette, Caroline började känna sig hemma på Corvette och de trivdes ihop. Hon skrev på sin blogg:
 

"Vad tiden springer iväg. Idag har hon varit “min” i en hel månad. Vi har hunnit med så mycket och jag har på bara en månad fått mycket bättre självförtroende. 

Snacka om att den där lilla filuren kom in i mitt liv i helt rätt tid, på något vis känns det som menat. Hon är så bra, så förbannat bra."
 
 
 
 
 
 
 
Vi hade nu anmält oss till Amatörtouren i Falsterbo och dags att samla poäng för att komma dit. Jag var osäker på om jag skulle anmäla oss, viljan att ta sig dit fanns där men vi som team var inte där än. När man ska ta sig till Falsterbo så måste man gå all in och fajtas mot de andra på banan, jag kunde gå in på banan och vara nöjd med en lugn ritt och även felfri. Med detta så blev vi ofta felfria men långt ner på listan, därmed några vita rosetter
 
 
 
 
 
 
 
För er som tycker att jag ska ta bort gramanen kan titta noga på denna bild nedan. Så här såg Cassador ut över de flesta hinder under hela året. Han va spänd och hoppade flakt och med huvudet som högsta punkt, jag va spänd och hängde i munnen. Ingen bra kombo alls. Med hjälp av gramanen så kan inte Cassador slänga upp sitt huvud i taket, den ger han stöd och även mig. Jag hoppar med en öppen graman, så skulle han fastna med benen så glider den ur mina händer och ner på marken, på så vis kan han aldrig snubbla.
 
 
 
 
 
 
Vi passade en söt liten hundvalp i två veckor, Cassador älskade denna söta lilla hund och jag tror till och med att hunden gjorde det. Cassador älskar verkligen hundar, däremot är det inte alltid samma gensvar tillbaka från hundarnas håll men Cassador försöker alltid att hälsa på de små och gärna pussa dem med =)
 
 
 
 
 
 
Vi provade på att rida för KG, jag tyckte han va grym och Cassador hade aldrig varit så lugn. Han fick mig att rida mycket mer annorlunda och än idag sitter det i. Jag tänker på det varje träning, ge stöd med benen, ihop med knäna (ej öppna) och stängd hand. Kommer absolut rida för honom nästa gång han kommer hit, om vi får plats och det funkar.
 
 
 
 
 
 
Jag är inte bortskämd med att ha föräldrar som hjälper mig, speciellt inte på tävling då dem inte bor vid mig. Därför så uppskattar jag all hjälp jag kan få, ni som fotar, filmar, hjälper mig på framhoppning eller bara håller i en häst. Jag är så enormt tacksam för det lilla ni har hjälpt mig med. Jaga hjälp till tävling varje gång kan vara nog så jobbigt, 2013 var jag så less på det så jag valde att åka själv några gånger med två unghästar, 5 och 6 år. Brodda på och av, in och ut i släpet, den ena lugn men inte den andra. Tur dem är snälla ialf <3 SÅ STORT tack ska ni alla ha som hjälpt mig <3 Man kan aldrig vara för många på en tävling, jag har fyra platser i bilen som är till er som vill följa med. Bara säg till <3
 
 
 
 
 
 
Måste även passa på att tacka er läsare som stöttade mig väldigt mycket under denna tid. Det var jobbigt men ni fanns alltid där, era ord, varma och omtänksamma det gjorde vardagen så mycket lättare! Så tusen tusen tack fina ni <3
 
 
Varje gång jag ser en video på er två när ni är ute och tränar/tävlar blir jag så imponerad av dig Erica, du är så duktig med honom!  Jag tycker man ser skillnad på honom, och på dig! ni kommer ihop er som ekipage mer och mer, vilket är så kul att se! :)
/Johanna

Tror inte jag kommenterat förut. Men oj vilken skillnad!! Ser inte alls 'flängit' och hetsigt ut. Utan lungt och kontrollerat! Det är inte bara din häst som är fantastiskt fin utan du som rider honom riktigt bra!! 
KG är magisk, tränar dressyr för honom när tillfälle ges och han har gjort så stor skillnad för min sits och ridning. Det är skillnad på att sitta ned och sitta ned. Han har sådant öga för ekipaget också tycker jag, värt varenda krona! 
Tack för en fin blogg Erika, du skriver väldigt trevligt. Ska bli roligt att följa er väg mot eliten. 
Hälsningar 
/Elin
 
 
 
 
 
Det som är så skönt med mina hästar är att jag litar på dem, visst ska man alltid var på sin säkra sida och det är jag alltid. Även om jag hanterar Cassador dagligen och kryper runt bland hans hovar som lätt kan ge mig men för livet med en liten kick, så tänker jag på vad jag gör. Mina hästar gillar barn, jag litar egentligen mer på Corvette än vad jag gör på Cassador. Tror det är för att jag har haft henne hela livet och känner henne bäst, Cassador är snäll också men det kan ju ligga en räv och lura.
 
 
 
 
 
 
 
Cassador och jag fotades med påsktema =) Undra om vi kan slå detta i år eller om vi bara ska publicera dessa gamla bilder.
 
 
 
Foto: Lexi Mudifaj
 
 
 
 
Jag och Corvette fick vara med i en floristtidning som ges ut i hela Sverige, vi fick pryda omslaget =)
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi avslutade denna månad med en lugn helg, kände inget lust att tävla även om jag hade sett andra på instagram som lagt ut resultat m.m. Min sadel var på reklamation och jag hade då lovat att jag skulle försöka rida barbacka en gång i veckan för nyttig träning och även för att Cassador skulle slippa sadel en dag. Då skrev jag även att jag inte hade vågat på grund av att han varit så galen men nu, nu kan jag rida när som känner jag. Visst kan han bli lite tittig och spänd och tyvärr ibland lite lätt på framfoten men långt ifrån vad han kunde bli tidigare. Jag känner mig som en helt annan ryttare på honom nu. Jag känner mig stark, trygg och säker. Skulle Cassador göra något så är det inte för att han vill slänga av mig utan det är bara omgivningen som är lite spöklikt, gäller bara att jag är väldigt envis att sitta kvar :) April månad är väldigt vacker med sin blomster och ja ni ser rätt, kortarmat, så härligt =) Inte långt kvar nu, vi är på rätt sida av året!!
 
 
 
 


Postat av: MartinaOlsson
2015-01-07 - 15:33:32

hej! allt bra? :)

URL: http://martinaolsson.myshowroom.se


Postat av: emelie andersson
2015-01-07 - 15:35:31

så mycket fina bilder :D

sv: jag ska försöka med det, om jag vågar :) har en massa planer inför 2015.

URL: http://emeliiiiieandersson.blogg.se


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥
2015-01-07 - 17:51:22

sv; exakt!! Så bra skrivet :D <3

Bilden från KG-träningen, där ser han verkligen lugn ut och avslappnad! :) Du borde rida mer för denna tränare sen :) <3

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: emelie
2015-01-08 - 21:52:59

Sååå fin i ditt blonda hår, jisses vilken pingla :o

Svar: Tack <3 åh lite ångest nu när jag precis färgat mörkt ^^
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: