Tävlingsdag 14/2


 
 
Jag började med att åka till stallet i fredags efter jobbet, slutade 20.30 så blev inte så tidigt. Badade Cassador och packade i ordning allt, fick lite hjälp med putsning. Vi var hemma efter 10.30, skulle äta och hinna ha lite fredagskväll innan man somnar. Fick då veta att tävlingarna inte började fören 13.00 då jag helt glömt av att FORF av alla har ju ridskola innan tävlingen på lördagar, suck. så vi var väl i stallet vid 9, släppte ut två och Cassador som va nybadad fick jogga/skritta i ridhuset. Fanns inte en möjlighet att han skulle få gå ut i hagen då han verkligen är lergris nr 1. 
 
Efter några timmar och vi började känna oss redo för att åka ser jag att det är väldigt lite luft i ena bakdäcket på bilen. Sprillans nya vinterdäck och detta får ju bara inte hända. så jag chansade och frågade gårdsfrun om de hade en pump och huh, det hade dem. När jag skulle pumpa i luft visar det 1kg i däcket, det hade jag aldrig kunnat köra iväg på och med hästlast och allt. Ni som inte vet hur mycket kg det ska vara i ett däck så ska det vara runt 3 kg, en del säger 2,8 och en del lite över 3, men då förstår ni ialf hur lite jag hade i mitt däck.
 
Väl framme på tävlingen vid 14.00 så började den långa väntan till klassen och mellan klasserna. Jag startade min sista klass efter 20.00 så det blev verkligen en lång dag, de var verkligen INTE snabba. De hade en banbyggnad på 20-30 minuter efter varje klass. 
 
Första klassen kändes helt ok, lite lagom med kaos på framhoppningen och Cassador kändes superfin på framridningen men kunde inte rida lika mycket fram till hinderna då det va folk/hästar i vägen. Väl inne på banan så va Cassador supertaggad och efte denna klass på 1m så kommer vi inte hoppa detta mer i år, det finns nämligen inget som backar upp honom, han blir ännu mer taggad och vill bara flyga över alla hinde snabbt som attans. men vi var felfria och kom på en 12 plats av 57.
 
Andra klassen, det var hemskt på framhoppningen och jag fick faktsikt avbryta mina sista språng för Cassador ville bara krypa ur sitt skinn. Han vantrivdes något fruktansvärt i situationen och detta gjorde ju inte mig säkrare. Vad som hände behöver jag inte gå in på detaljer men man vet vad man får på lokala tävlingar.. Precis innan jag skulle gå in på banan, smet jag bort och tog ett räcke för jag ville ändå ha lite bättre känsla till banan, det blev ett helt ok språng. Väl inne på banan sen ställde vi oss i ett hörn som vanligt, Cassador är lugnast då, jag hade ont i magen och har nog aldrig varit så nervös. Med den känslan från framhoppningen visste jag inte hur det skulle arta sig inne på banan. Så fort föregående ryttare hoppar sina sista hinder och vi inte kan vara i vägen så började jag trava lite, fick verkligen inte fram honom och det kan ni se på filmen. Även i galoppen försöker jag få fram honom, inte hetsa upp honom för det vet jag att han fixar själv sen. Men trots den sega starten fick vi ändå igång det bra till 1:an. Sedan flöt det på, jag försökte verkligen att rida väl, ta ut svängarna och komma mitt på hinderna. När vi hoppade sista hindret släppte alla spänningar, jag va så glad och stolt över hur Cassador kan gå in och ge 200% efter dålig framhoppning. När jag kom ut så kom tårarna, jag kände väl på något vis att rundan va ok men jag kände att jag tog i honom för mycket. Jag ställer högre krav på mig själv nu än någonsin, jag nöjer mig inte bara med en felfri runda, jag SKA rida den bra också. Jag var bland dem sista i klassen och när vi kollade resultatet låg jag på en 4:e plats, oj sa jag. De sa nämligen inget om det i högtalarna så jag trodde verkligen inte att vi låg i toppen. Men det slutade med en 5:e plats av 33. 
 
 
Min duktiga och fina Cassador, kunde verkligen inte ha blivit en bättre <3-dag!!
Nu ska vi fortsätta att trimma inför nästa helg, då är det tävling i Åstorp och vi klättrar upp lite i klasserna.
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney ・゚♥
2015-02-15 - 15:49:04

Vad roligt!! :) <3 det kommer bara gå uppåt för er <3

Svar: Tack fina vän för dem orden <3
Ica

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: Annaokexi
2015-02-15 - 22:17:01

Favoriterna är helt klart bara bäst <3

URL: http://Annaokexi.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2015-02-15 - 23:10:06

Kul att det gick så bra inne på banan trots strul på framhoppningen! Grattis :)

Svar: Tack Malin <3 Måste lära mig att inte ta åt mig av min omgivning bara :)
Ica

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2015-02-16 - 04:35:38

Grattis, vilken fin början på tävlingssäsongen ni fick! Det kommer bara bli bättre!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: jessica
2015-02-16 - 06:25:08

Ser ändå mycket lugnare ut på banan än vad det gjort tidigare även att det var en jobbig framridning :) ni kämpar på bra o är verkligen på g åt rätt håll :D

Svar: Tack fina du för den feedbacken, ja vi kämpar äntligen åt rätt håll <3
Ica

URL: http://www.jemaax.blogg.se


Postat av: Cecilia
2015-02-16 - 11:21:47

Oj så härligt, får nästan tårar i ögonen 😢
och jisses så många startande, här märks verkligen skillnaden mellan ridsportssverige och travfinland.

URL: http://cissemiss.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: