Ja verkligen ops..


 
 
Ofrivillig bloggpaus har det varit några dagar, jag har helt enkelt prioreterat bort bloggen på grund av att jag har bokstavligen haft häcken full. Tidig morgon i stallet, flera hästar som ska tas om hand, motioneras och på detta så har jag varit hundvakt. Jag ska hinna duscha och laga mat innan det bär av till jobbet, gärna sova lite middag med.
 
Jag måste säg att trots knapert med tid så är jag väldigt noga och duktig med att laga nyttig mat. I veckan gjorde jag en riktigt god pastarätt med insperation från lunchen jag fick hemma hos Della Casa i helgen, vem älskar inte smakerna från italien!? Mmm, den där mumsiga parmesanen. Så idag hade jag lite pasta kvar, räckte egentligen bara till en måltid men jag måste ha lite till jobbet också. Åker ju tidigt till götet i morgon så vill inte ha massa rester i kylen, slängde då ihop lite laxbitar och stekte ihop tillsammans med vin, lök, vitlök och krämig sås. Mmm!! Samtidigt som jag avnjuter denna utsökta måltid vilar mina fötter i ett fotbad :D Dem ska jag ju stå på mer eller mindre hela helgen så jag tänkte faktiskt ta hand om dem lite innan. Älskar varma fotbad med härliga dofter i :)
 
Jag tycker det är otroligt viktigt att ta hand om sin kropp, både på utsidan och insidan, speciellt när man är hästtjej eller håller i gång hela dagarna. Vi hästfolk är ju kända för att äta dåligt och kanske inte tänka på vår kropp, vi tänker nog mer på hästarna och vad det stoppar i sig. Jag vet tex i somras när jag stod och lagade mat till 50 tävlingsfolk i stallet så gjorde jag en väldigt nyttig meny. Fick mycket beröm och även folk som frågade vad ingredienserna hette m.m. Så nej, ingen hamburgare eller potatisgratäng ;-)
 
Tänker ni på vad ni äter?? Då menar jag inte att man räknar kalorier, jag förbränner alltid mer än jag äter så jag stoppar i mig mycket fet mat MEN nyttiga fetter. Jag åker inte till MC stup i kvarten och drar i mig hamburgare och flötiga pommes eller köper stora godispåsar. När jag handlar mat så köper jag ALDRIG lightprodukter, riktig grädde och smör ska det vara!!
 
Idag har jag åkt lite ärenden samt att Corvette har ridits av en kompis som ska ta hand om henne i helgen. Cassador skrittade jag barbacka då han har gått två dressyrpass och kommer även att gå det i morgon. Han är omskolad dressyrhäst denna vecka då jag frågade stallägaren om hon ville ta hand om honom när jag är borta. Så hon kommer även att träna för en dressyrtränare på lördag så jag hoppas han sköter sig1 Han mår bara gott att få koppla bort hoppningen en vecka. Ladda med lite andra muskler :)
 
Jag har nästan packat ihop allt till i morgon, jag har tvättat och samlat ihop allt ialf. Det sista åker ner i väskan ikväll och vet ni, JAG HAR KÖPT NY MOBIL IDAG!!!!!! <3 <3 <3 Nu kan jag ta ännu bättre bilder och även filmklippen kommer att bli så mycket bättre. Jag lovade ju er filmklipp från förra veckan när jag hoppade båda hästarna men jag har försökt allt för att få in dem i datorn, men det är bara massa strul. När vi sedan var iväg och tävlade så använde vi en annan mobil till att filma, annars hade jag aldrig kunnat visat dem.
 
 
 
JAG ÄR SÅ TAGGAD PÅ GÖTET NU!!! 
 
 
 
 
SÅ mycket bättre kvalité på den nya telefonen :D Älskar equipefärgen!
 


Postat av: Skyldig
2015-02-26 - 14:01:18

Haha meeeen potatisgratäng är gott, IBLAND ;)

Svar: Ibland ja, men sååå tråkigt ;-)
Ica

Postat av: MalinKalin
2015-02-26 - 18:56:53

Ha så kul i Gbg :)

Svar: Tack fina du, det hade jag <3
Ica

URL: http://malinkalin.blogg.se/


Postat av: Cecilia
2015-02-26 - 20:24:35

Så roligt med ny telefon! Får man fråga vilket märke/modell? :))
Ha ett jättetrevligt veckoslut! :)

URL: http://cissemiss.blogg.se


Postat av: Neapocalypse och tinkerhästen Clooney -~♥
2015-02-26 - 20:32:10

Det gör inget att man prioriterar bort bloggen!! :))
Förresten; vad jobbar du med? :)

Svar: Hej :) Jag jobbar på ett lager, Martin och Servera heter det :D <3
Ica

URL: http://neapocalypse.se


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2015-02-27 - 09:23:05

Jag försökte tänka nyttigt och ekologiskt och sånt när vi bodde i Sverige, sedan vi flyttade till Kina har jag bara fått inse att jag inte kan ha så bra koll på vad jag får i mig egentligen och att jag mår bäst av att inte veta. Men visst längtar jag hem till tydligt märkta och ekologiska varor!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: