Älskar detta liv!!


 
 
Idag har jag och hästarna svävat på rosa moln, alla tre hästarna trimmades först på lina, C och C fick gå två pass på lina med både en töm och två. Sedan trimmade jag alla mycket fram i ridningen, använde mig sedan av lite travbommar men inte för kort avstånd mellan då jag vill ha en bjudning i traven över, alltså lite mer ökad än normal. Sedan hade jag plockat fram ett litet hinder på andra sidan, enbart med sockerbitar men istället för kryss som jag hade sist så blev det ett miniräcke. Cassador fick jobba på volt över, en ganska stor volt. Corvette fick jobba med samma som igår, med ökning i galoppen innan och efter hindret med rakriktning. Sas fick också hoppa några skutt och wow, vilken skillnad från sist. En gång tog hon verkligen tag i hindret och jag kunde känna hur roligt hon tyckte detta va.
 
En helt fantastisk dag idag helt enkelt, väldigt fina hästar att sitta på och jag börjar komma i form för att rida tre :D men har svårt att komma ikapp med maten då jag gör åt mer än vad jag äter. Så mycket mellis blir det!!
 
I morgon kommer en kompis ner till mig, hon kan säkert filma lite i morgon beroende på vad jag bestämmer mig att göra. Cassador ska trimmas, Sas ska trimmas men Corvette skulle behöva gå i skogen så vi får se lite =)
 
På lördag är det tävling som sagt i FORF, mycket spännande och äntligen kan jag få lite ro innan då Cassador var mycket lugnare idag. Det kan ju ta lite tid med ny miljö och foderbyte, men jag tror att vi har hittat rätt spår nu och han får mest fri tillgång på grovfoder och mineraler.
 
Nej nu måste jag duscha sen sova ikapp mig skönhetssömn som inte riktigt har varit i fas denna vecka =D men vad gör det?! Jag hade kunnat byta bort all min sömn bara jag får sitta på hästryggen!! (behöver ju inte nämna hur grinig man hade varit...)
 
 
 
Corvette kändes otroligt fin idag, hon älskar nya ridningen <3


Postat av: Erika Pettersson
2015-02-12 - 17:55:18

aw va härligt :D
att sitta på hästryggen är det bästa som finns. :D

Svar: Ja det är det <3 Kan inte tänka mig ett liv utan..
Ica

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: