<3 - inlägg tisdag


 
 
Här kommer ett <3 - inlägg även om jag ska hoppa i säng tidigt för att jag ska upp och träna väldigt tidigt i morgon. Men efter påhoppet så behövde jag skriva ett kärleksfullt inlägg.
 
Min lilla Corvette Ts, fick en fråga för ett tag sedan vad Ts står för och det är uppfödaren Tina Sennstams initialer. Så nu vet ni det :) Denna underbara lilla häst har ett mycket stort hjärta, hon har gjort så mycket för mig att jag inte kan räkna gångerna på händerna. Ett starkt minne som jag, någon annan, lyckats fånga både på bild och film är under en tävling i Björbäck när Corvette var 4 år. Hon räddar mig, amatören, flera gånger och ibland tar hon lite egna initiativ. Jag kommer fel inpå hinderna och då hoppar hon av lite tidigare, även om jag skulle komma rätt så anser hon själv ibland när hon ska hoppa av, helt oberörd.
 
På filmklippet nedanför kan ni se i slutet att hon hoppar mig ur sadeln då hon får syn på något och hoppar lite konstigt, kickar upp mig i luften så jag hamnar i obalans och vi tappar galoppen. Hon fortsätter helt coolt, men jag kunde höra hur folket vid sidan om hejade på oss så vi tog oss över nästa hinder i trav, ja ni kan själva se hur glad jag blir.
 
Jag älskar denna häst så otroligt mycket, jag har bara ridit henne i några dagar nu och vi är tillbaka som om det vore igår hon åkte. Hon känner mig och jag känner henne, hon älskar mig för den jag är och jag henne likaså. När ett band mellan häst och ryttare skapas så kvittar det hur lång tid man är ifrån varandra, där är som om man en gång lärt sig cykla så tar man upp det igen på några dagar.
 
 
Ni skulle sett dagens pass på Corvette, jag hade ett stort leende och jag visade henne min glädje som jag brukar göra. Massa kärlek i ridningen och hon bara va, hon bara gick där som om hon va världens colaste och okomplicerade häst (vilket hon inte alltid är).
 
<3 <3 <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Lovise
2015-02-11 - 08:29:46

Vilken underbar relation ni har!! :)

Svar: Ja den bygger man inte upp på en dag <3 Underbart när man får uppleva dessa moments <3
Ica

URL: http://www.LoviseC.wordpress.com


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2015-02-11 - 12:07:08

Du har ett par otroligt vackra hästar, de verkar vara så härliga personligheter!

Svar: Tack fina du <3
Ica

Postat av: Anonym
2015-02-11 - 12:17:37

Hej! Såg att jag tävlar mot dig i Falkenberg på lördag :) Skitkul! Har alltid velat se dig och Cassador live, av det jag sett på bloggen verkar ni vara ett toppen ekipage. Riktigt fin är han. Lycka till!

Svar: Hej :) Men va roligt, då får jag önska dig all lycka till!! <3 Då ses vi säkert, säg gärna hej om du går förbi <3 Kramar
Ica

URL: http://idabarsks.blogg.se/


Postat av: Philippa
2015-02-13 - 07:53:10

Vilka söta bilder!! <3

URL: http://hopplapallarna.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: