Dagen före DEN dagen


 
 
GOD MORGON!!! Det är fantastiskt att vakna upp morgonen med ett leende på läpparna. Känna att livet är underbart och att man får vara frisk och kry. Jag skänker många tankar till alla er som inte har det lätt i vardagen och speciellt dessa dagar kring jul.
 
I måndags fick jag avnjuta min första semesterdag, det räknas inte riktigt på helgen. Jag kopplade av i ett badkar med tända ljus och lugn musik, höll bokstavligt på att somna. Sedan umgicks jag med min brors familj, lagade mat och smäckte en julfilm. 
Igår jobbade alla så jag tog initiativet att hjälpa mormor med sin gran och belysning, då mamma alltid gör det. Ringde henne på morgonen men fick då veta att hon ramlat och slagit sig dagen innan, samt försökt laga en ljusstake med en kniv och fått en rejäl stöt i sig. Hon hade inte ringt och berättat för min mor om det, hon ville inte störa i julstressen. Så jag erbjöd mig att köra runt henne till alla hennes ärende och sedan åt vi lunch på Carlssons och myste. Envisa mormor på 80 år som trodde hon hade kunnat cykla och gjort allt. Tyvärr kommer jag väl bli likadan :D
På kvällen sen fixade jag min grönkål som tar ganska lång tid att göra när man använder färska blad och en påse på 5 kg. Skönt att ha den klar nu ialf! Ikväll ska vi slå in julklappar, rimma och göra godis. Åh så mysigt detta är! Vi ska även ut och knata en lång promenad då både mor och far är hemma. 
 
Just nu ligger hunden vid fötterna och snarkar. Så mysigt att vara hemma och ta det lugnt. Apropå lugn, fick en kommentar från min far att han aldrig sett mig så lugn och gå så sakta. Jag sa "jag har ju semester". Sen har jag även tagit med mig en bok hem, älskar att läsa men gör det aldrig för tiden inte finns. Nu har jag på två dagar kommit nästan halvvägs i en bok skriven av Kepler, Sandmannen. Den är så spännande och den höll mig uppe till 01.20 inatt ;)
 
Vet ni vad, på måndag har Cassador fått vila helt ifrån allt i två veckor. Då kommer jag börja longera och tömköra i några dagar innan jag sätter igång med ridningen efter nyår och mot nya mål. Den 29 kommer vi även löshoppa alla hästar i stallet och jösses om jag tror Cassador kommer gilla det :)
 
Ha nu en helt fantastisk och mysig dan före dopparedan! Inte för att vi doppar på julen längre, den har vi efter jul <3 I morgon är det julafton och det ska bli så mysigt! 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Erika Pettersson
2015-12-23 - 16:55:00

Aw va fint av dig o hjälpa din mormor! :)

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: