Corvette och Vilma <3


 
 
Det går bara uppför för dessa två stjärnor, Vilma och Corvette. De debuterade 1.25 på den senaste tävlingen, en pay and jump, och var felfria <3 Klippen ni ser nedan är från senaste träningen och tävlingen jag var och kollade på uppe i Jönköping. Kom ju på att jag glömde göra ett inlägg om det, typiskt mig just nu.
 
Vilmas mål är att ta Corvette till Falsterbo nästa år, amatörtouren och jag tror absolut de har en chans att vara bland de 60 bästa i Sverige. Ialf kommer vi att få följa deras resa här på bloggen och hålla alla tummar och tår att de tar sig dit. Corvette har utvecklats enormt hos Vilma, hon rider henne så himla snyggt och de har verkligen blivit ett slipat team!! Finns ju inget som säger att Corvette inte gillar att hoppa, det har hon alltid älskat att göra men nu när man ser henne och Vilma kämpa tillsammans ser man det ännu mer. Corvette är ett sto med humör men hon skulle aldrig vara elak mot någon människa, andra hästar är en annan sak, hon gillar sin egna lilla bubbla som bara några få får komma in i. Hon har en enorm utstrålning och massa kärlek att ge, man vill inget annat än att pussa den där goaste mulen när den "kryper" upp i famnen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var så roligt att få träffa både Vilma och Corvette igen, mammas lilla bebis <3 Hon såg så glad ut min lilla gråa! Det var även roligt att se att hon kände igen mig, man kunde se hur hon tänkte, men la huvudet i famnen och det blevc pusskalas <3 Stort hjärta och stor kapacitet i en liten hästs kropp, det är min lilla Camarobebis det.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: