Galet glad


 
 
Idag vaknade jag upp på en ovanligt bra sida och när jag kom till stallet så kände jag på mig att idag kommer vi att ha ett grymt bra pass jag och Cassador. Känslan den stämde verkligen, det stod framme några travbommar på ena sidan som jag tänkte använda mig utav. På den andra sidan byggde jag fram ett kryss i mitten och två sockerbitshinder på vardera sida om krysset med 14 meter mellan. Min tanke med denna övning var att jag skulle varva med 5-4-3-5 språng mellan och rida med spänst. Cassador har inga problem med avstånd på tävling men hemma måste jag lära mig att rida mer fram och sedan hålla/jobba genom en linje. Vi måste jobba med att få fram den lite stadiga och större galoppen, jag ska inte behöva höja upp hinderna som på denna linje bara för att han ska kunna pricka rätt avstånd. Det är det som är tjusningen med övningar som denna, att man ena gången kommer på 5, andra på 3 och nästa på 4 kanske, varva hela tiden och få in känslan. Jag tycker det är helt fantastiskt och vilken styrka det ger både häst och ryttare. Cassador lyssnade väldigt noga på mig idag, vilket han ofta gör, och det är det som är så roligt med honom. Han vill väl hela tiden, även om han tycker det är jobbigt och ja, han skulle ju behöva 50 kg massa till minst på kroppen med muskler och lite fett.
 
Igår trimmade jag barbacka i alla gångarterna, avslutade sist med att hoppa ett sockerbitshinder några gånger, tror ni att jag har träningsvärk idag eller?? haha, jag kan inte hosta eller nysa för då gör det ont i mina magmuskler ;-) och min rumpa, kan knappt sitta på en stol men det gör mig glad. Då vet man att man tränat lite extra hårt så nu måste jag införa mer barbacka trim, tyckte faktiskt att min sist redan idag hade blivit mycket bättre. Stadig, balans och följsam, det skulle jag klassa en bra sits.
 
 
 
 
 
 
 
Extra glad är jag även då jag fick veta igår att jag får ledigt nästa fredag, vilket innebär att jag och Cassador kan tävla FREDAG, LÖRDAG och SÖNDAG!!! Haaaappy!!! Då det är i Laholm och nära så har jag valt att hoppa en klass om dagen, 1.20, 1.20 och 1.20. Så hojta till om ni vill följa med, har mycket plats kvar i bilen och vill ni stå bredvid Cassador finns det även plats där med, han hade ju blivit så glad!! Ni kan även se de andra tävlingarna som jag bokat upp nedan, ser fram emot detta :)
 
 
 
 
Så HÄR glad är jag idag, tokfia ;-)
 
 


Postat av: Evelina T
2015-04-15 - 15:29:37

Har du någon diagnos? Missförstå mig rätt men du verkar så manisk och du ser även inte så harmonisk ut. Galen typ.

Svar: Yes, de gjorde en diagnos på mig för ett tag sedan. En väldigt glad hästtjej som gärna bjuder på sig själv!! Galen och glad är mitt förnamn!!
Ica

Postat av: MalinKalin
2015-04-16 - 12:18:16

Hihi härligt att vara glad :)

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Mamsen
2015-04-16 - 19:52:03

Härligt, pärlan!
Skönt att du bjuder på dig själv, härlig bild =))
Kramis

Postat av: annie
2015-04-16 - 23:48:10

Haha älskar den fina hästen på banskissen! ;)

Svar: Hihi, visst är han söt Cassador ^^, tur han inte kan se den själv!!
Ica

Postat av: jessica jansby.
2015-04-17 - 22:48:50

hahaha måste man ha en diagnos bara för man är glad och känner att livet leker? har alltid bara sett dig som en pigg, glad tjej som ger sig fan på att klara det du kämpar för! sitter ofta med ett leende när jag läser din blogg, just för att glädjen i dina inlägg smittar av sig. skitsamma OM du skulle ha en diagnos, bara du ändå fortsätter vara glad och må bra!

URL: http://jessicajansby.horseworld.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: