Diagnos


 
 
 
 
 
 
 
Jag fick denna kommentar när jag skrev inlägget, "Galet glad". Jag vet inte hur noga ni är på att läsa kommentarerna och om ni har sett denna. Så jag kunde inte låta bli att göra ett inlägg om det. Denna hen som kommenterade undrade först om jag har en diagnos?! Ja vad svarar man på det?! Jag har aldrig direkt gått hos läkaren och fått någon diagnos. Aldrig har någon uttryckt sig att jag verkar manisk och att jag inte ser harmonisk ut och påstå att jag är galen? Är det fler som läser bloggen som tycker att hens ord stämmer in på mig och hur jag uppfattas här på bloggen?
 
Nu ska jag berätta för er vem jag är, kanske lite galen och något annorlunda visst. Men hallå, annorlunda är ju bra?? Ni minns väl #rockasockorna?! Ja ialf, så älskar jag att vara annorlunda!! Jag är trots allt en helt vanlig tjej från småland som alltid har haft en massa extra energi, aldrig damp men väldigt mycket myror i brallan. Som många barn har när de är små, även vuxna kan ha det med. Jag är väldigt sprallig men känner trots det att jag har ett inre lugn och är en väldigt harmonisk människa. Jag älskar att ge mer än att få, jag älskar att göra andra människor glada. Ett leende ut i världen är gratis och kan göra gott. Idag var jag ute och åkte Inlines, mötte en massa människor och jag gav alla ett leende och vet ni, det finaste är när man får ett tillbaka. Man blir så varm inombords när man får se det där leendet, det är gratis och jag tror att vi alla mår bra av att le lite extra ibland.
 
 
Jag slängde upp lite bilder nedan, tänkte visa er att jag faktiskt kan se seriös ut på en bild, även om jag gillar att ta galna, (utan plutmun), selfies. Om ni kikar på bild nr 1 och bild nr 2 så är det spackel och modelmin som många bloggar klär sina sidor utav, absolut inget fel med det. Bild nr 3, 4, 5 och 6, det är jag verkligen jag. Jag är väldigt lite sminkad och jag är mig själv. Sedan har vi de andra fyra bilderna längre ner, DET ÄR MIN INSIDA jag försöker förmedla till er!!
 
Första bilden är från idag, jag har slängt av Cassador all utrustning och går runt bakom mig medans jag plockar undan. Jag stannar upp och kollar igenom mobilen, då ställer han sig tätt bakom och börjar rota i min nacke och gå sedan vidare till ansiktet. Då kände jag kärlek, jag ville ta en bild på vår kärlek och visa er. Kärleken den är vacker på insidan, för mig handlar just kärlek om insida och inte utsida. Därav så ser ni verkligheten på bilden, osminkad, svettig häst och ryttare som mår gott efter ett hårt, jobbigt men ett fantastiskt pass.
 
Andra bilden är även där efter ett magiskt trimpass på Cassador, där man känner att man utvecklas tillsammans och man känner lyckoruset i hela kroppen. Det gjorde att man galna insida vände på hjälmen och printade en galet happy tjej :)
 
Tredje bilden är från midsommar förrförra sommaren. Jag och syrran tog oss ner till stranden för att fota lite bilder, självklart fick vi med en sådan där galet glad bild. För vem vill inte vara galet glad på midsommar?? Bland de bästa dagarna på året :)
 
Fjärde och sista bilden är taget för några år sedan när vi är på utflykt med klassen i danmark. Någon tar EN bild och jag drar till med ett happy face :) thats it, lite galet och lite happy.
 
 
 
Hur reflektera ni mig här på bloggen??
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Annapanna
2015-04-17 - 14:33:50

Nä älskade Ica, du har väl ändå ingen diagnos! Men mycket energi, sprallighet och ett lekfullt sinne kvar, heja dig! Puss

Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2015-04-17 - 15:33:08

Vilken fånig kommentar! Jag har alltid bara tänkt att du är energirik och brinner för det du gör, inget konstigt med det!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: ThereseL
2015-04-17 - 15:54:16

manisk:) ett ord som används helt fel, och manier har du minsann inte, iaf inte som framkommer i bloggen.Och jag vet, för jag har en diagnos;)
En mani varar ett par veckor-några månader, och i en mani har personen storhetsvansinne, typ.
Du är fokuserad och måliriebterad, knappast manisk!
Kram på dig!

Postat av: Annica
2015-04-17 - 17:38:39

Jag tror inte heller att du har någon mani men däremot så om man nu ska diskutera personlighet så ibland får jag känslan av att du vill vara snäll och glad och berätta hur snäll och glad du är medan du förklär ditt förakt för tjejer som tex sminkar sig, plutar med munnen mm. Detta händer ofta tycker jag. Sen som på horse showen i gbg såg jag dig på ryttarfesten och hörde dig prata med några tjejer om andra människor ganska elakt och ja visst du var jätte jättejättefull men ändå. Du är kanske jättegullig men det kommer alltid med ett sting av pikar mot andra.

Svar: Men jag trycker inte ner någon som sminkar sig, jag kan också pluta med mun och spackla upp mig men det är inte mitt riktiga jag. Ja jag va inte helt rak den kvällen och sa säkert något jag hade ångrat om jag kom ihåg vad jag sa :) Som sagt, jag försöker aldrig med denna blogg skryta och säga att jag är störst bäst och vackrast. Det är många kommentarer som jag hade kunnat trycka delete på men jag väljer att stå rakryggad, även om jag på köpet kan få följdkommentarer som din. Och nej jag är inget helgon och supergullig, jag är en människa med olika sidor men jag föredrar den glada sidan!! :)
Ica

Postat av: Stina
2015-04-17 - 20:30:04

Näme, haha!!
Tycker du verkar härlig och alla har vi bra och dåliga dagar men inte alla som vågar erkänna det.
Och inte alla som vågar vara sig själv, fortsätt som du gör med eller utan diagnos..
Jag rockar även mina sockor varje dag, annorlunda är bra <3

URL: http://stinalillemose.blogspot.se.


Postat av: Ericas mamma
2015-04-18 - 08:31:59

Jag om någon skulle väl veta om Erica har någon diagnos. Det var det dummaste jag hört av allt jag läst i denna blogg!! En tjej som bjuder på sitt liv med allt vad det innebär. Medgång som motgång.
Nog vet man att vi alla är olika men att få det slängt i ansiktet att man är manisk, då har man inte mycket erfarenhet. Skäms på dig!!!

Postat av: annie
2015-04-18 - 11:38:38

Äsch tycker det behövs fler som du! Tänk vad fin världen hade varit om alla kunde le som du! :) tråkiga avundsjuka människor.

Postat av: EquiAnna- Hästar, utrustning och allt möjligt
2015-04-19 - 14:08:23

Men herregud, vilken kommentar😳! Alltså jag kan inte låta bli att skratta faktiskt, inte för att det är roligt men sjukt märkligt hur folk kan häva ur sig! Sen kan man ju undra hur den som kommenterade egentligen mår, om den har någon diagnos själv kanske rent utav, som man känner sig själv känner man andra tänker jag😉...

URL: http://equianna.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: