SÅ HÄR GLAD ÄR JAG!!


 
 
Det är nu över 4 veckor sedan jag red ordentligt. Jag har skrittat Cassador barbacka en gång men då åker man bara häst. Idag fick jag trimma Maja Bogrens mammas fina Coshair, och wow vilken häst!! Han är en 12 årig valack som må ha en väldigt svankig rygg men en helt underbar insida. Man fick absolut inte mycket gratis i ridningen utan det va mycket mycket ben, hela tiden och en stadig hand. Så fort jag la av så gjorde han det med, han tänker nog "Varför ska jag jobba men inte du?! Ska du sitta här och åka häst kan du köpa en gunghäst". Så jag fick för första gången på väldigt länge jobba med något helt annat på hästryggen och det var svinroligt. Först kände jag mig så ringrostig och grön men bara efter en stund kom jag in i det och det gick helt ok. Jag gillar verkligen Coshair för han får man verkligen jobba med för att få han mjuk och ställbar, Cassador har väldigt lätt för sig och är nästan där direkt. 
 
Jag kommer att få rida Coshair lite nu medans Majas mamma återhämtar sig från sin skada. Jag är så glad att jag kan hjälpa till, Weei :) Jo jag fick även hoppa några skutt idag och herrejösses va dåligt det gick i början. Kaaatastrof men vilken snäll häst! Heller inte van vid att en häst bryter av till trav precis innan hindret ;) finns ju inte i Corvette eller Cassadors värld. Men i slutet fick jag till det helt ok, vill ju inte sluta som en kratta. Nu ser jag fram emot nästa pass, då kan säkert Maja filma.
 
När jag satt på hästryggen idag så tänkte jag,
"det är verkligen här jag hör hemma <3"
 
 
 


Postat av: Sofia
2014-09-11 - 18:48:40

det är alltid härligt att komma tillbaka till det :D

URL: http://byfia.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: