Kan det bli fredag nu!


 
 
Som ett barn på julafton, längtar så till morgonen. Upp tidigt för att släppa ut mina hästar då jag vill de hur Cassador är i benet, pussa på dem och sedan ut i hagen. Sen ska jag bära in och få i ordning allt eller de mesta som är nerpackat. Det kommer bli ett ridpass med lilltösa, skritta ut och lulla lite. Kan ju inga vägar men där har man varit förut. Bara att ge sig ut :) Cassador ska gå massage av mig, pyssel, godis och pussar. Sen ska jag mäta hans hovar och köpa skor, fram måste på i helgen om jag så måste göra det själv. Han får inte gå och halta till på torsdag nästa vecka på grund av att han inte har några skor. Jag tror på allvar att jag ska lära mig sko mina egna hästar, billigt och även oberoende av hovis vid tappsko. Japp, det står bannemig på höstens inlärning!! Nu har jag bestämt det!!! :) 
 
Nu blir det sängen, hörs i morgon :)
 
 
 


Postat av: Emelie
2014-09-26 - 13:14:39

Ska du gå hovslagarutbildning nu i höst? Vad finns det för skolor där du bor? Själv kollade jag på det förra året och då va det väl den i Skara & Flyinge de som va de bästa.

Svar: Jag tänkte lära mig av en som är hovslagare, göra jobbet själv men ha en med license bredvid. Tycker jag det funkar och det blir bra kan jag tänka mig att skaffa license :) så jag har inte riktigt tittat på skolor än, vill inte jobba som hovslagare, bara kunna fixa mina egna hästar. Billigt och jag kan styra det själv :)
Ica

URL: http://komkoma.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: