3:e dagen <3


 
 
 
Tredje passet på min prins idag, oh my, vilken skillnad. Han va lite spänd i galoppen igår men idag inget alls utan han ville mest bara öka på som han nu fått lära sig. När han ökade själv innan kunde han byta galopp till höger och vänster, spänd och ja det var hemskt. Nu drar han på med riktig kraft men ändå stadigt, påminner han ibland med lite halvhalter så det inte bara är att öka och han svarar så fint. Komma in på en volt och rida med en väldigt avlsappnade häst och inga spända tyglar, bara kontakt med munnen, detta är AMAZING!!!! 
 
Nu har han gått 3 dagar i rad med ett ganska hårdtrim på banan, så i morgon får han jogga lite på volt med lina och gå för hand på en skrittrunda. På lördag tänkte jag skritta ut en lång runda och sedan plocka fram några hinder, kanske 3 stycken låga som är oberoende av varandra. Rida precis så som Pernilla lärde mig, innan jag vänder upp ska jag ha honom framför mig, normalt bromsar en häst i en kurva men jag måste få fram honom även där. Så fort jag vänder upp mot hindret ska allt vara färdigt, Cassador ska vara framför skänkeln med ett bra tempo, får inte bli något av och på, drar/kortar eller att jag går på honom. Det är ju så det ska vara, så enkelt... Fram till hindret ska jag enbart trixa med tyglana, dra lite lätt med handen, får inte bli stum i handen, så han håller sig nere med huvudet. Det gör även att han blir avslappnad i kroppen. Innan drog han upp huvudet, spände sig och benen va överallt. Jag hade alldeles för kort galopp och när hindret kom så pangade jag på. Mycket nytt ska in i huvudet men jag har lärt mig otroligt mycket på bara 3 dagar, från igår till idag har både jag och Cassador vuxit med vår uppgift, jag ska vara avslappnad och jobba han som jag blivit lärd. Och Cassador ska lära sig att jobba rätt med kropp och muskler och bli en harmonisk, nöjd och avslappnad häst.
 
Bästa Sandra kom och skodde Cassador bak, även om hon inte hade tid, han har så små hovar nu när han gått barfota och jag behövde verkligen hjälp <3 Hon är guld värd denna hovslagare, önskade jag kunde dela med mig av henne!
 
 
Det spelar ingen roll hur mycket det regnar, hela jag skiner upp som solen på din rygg <3
Ridhus skiter jag i, så mycket mer som är viktigare än det.
"Det finns inget dåligt väder.... bara dåliga kläder ;)"
 
 
 
 
Happy horse, happy me <3
 
 
 


Postat av: Louise
2014-10-02 - 14:23:43

Skönt att det går framåt för er igen! Lycka till med fortsättningen :)

Svar: Tack för dina lyckönskningar, jag hoppas denna känsla håller i sig <3
Ica

Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-10-02 - 20:43:08

Kul att det går framåt <3 Lycka till!

Svar: Tack fina vän <3
Ica

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Anna Hansen
2014-10-02 - 21:36:42

Verkligen kul att läsa om dig och Cassador, som jag nu tycker jag känner sen träningslägret i somras :) skönt att du är på rätt väg! Har precis börjat följa din blogg. Min lilla Celma har tyvärr skadat sig, så jag förstår ditt ridsug du hade för ett litet tag sen!

Svar: Va roligt att du hittat hit Anna <3 åh nej. Lilla Celma, hoppas hon blir frisk snart!! Vet att du pratade om att lämna bort Celma, kan varmt rekommendera Pernilla. Hon bor i Ängelholm och jobbar med hästar och främst unghästar :) Hoppas vi ses snart igen!!
Ica

URL: http://studioannah.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-10-02 - 23:06:28

Skönt att du känner dej lycklig igen när du trimmar Cassador :) Tror detta kommer bli superbra för er!

Svar: Åh ja, jag är så lycklig :)
Ica

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: linah
2014-10-05 - 05:50:45

såå fin häst <3

URL: http://afroeve.forme.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: