Inspirera mig!!


 
Lever ni er dröm, har ni ett arbete som ni brinner för?? Om ni fortfarande inte vet eller går i skolan, vad vill ni bli???
 
Berätta :)
 
 
 Spanien i augusti 
 


Postat av: Philippa
2014-11-12 - 22:17:52

Hej. Jag heter Philippa. Jag är en hästtokig 14åring som har hela livet framför mina fötter. Det finns tusen olika vägar som var och en leder till en dörr och bakom varje dörr finns ännu fler vägar. Jag står vid startlinjen, för jag har inte ens valt gymnasium än.
Jag älskar djur och jag ska kämpa och ge allt jag har för att lyckas bli veterinär. Sen finns det såklart dom där deppiga dagarna då ingenting funkar eller stämmer överrens. Man känner hur ens framtid går från ljus till mörk och kemi stämmer inte mellan mig och livet. Dom dagarna känner jg att jag vill bli tillsammans med en lantbrukare, som lever på lantbruket och tillsammans km vi bo på en gård långt bort från alla andra, bara vi, landet, marken, miljön & hästarna.
Sedan funderar jag även på att vid sidan av utbilda mig till ridtränare.

Ja och om allt skulle falla samman så vill jag bli författare, för att skriva och formulera är det bästa jag vet.
Hej sålänge!
/En tjej som tror på sin framtid, oavsett

URL: http://hopplapallarna.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-11-13 - 12:36:22

Jag lever nästan min dröm ;) Trivs skitbra med mitt yrke som billackerare och snart byter jag ju arbetsplats som du redan vet. Då blir det en liten extra kick. Sen bor jag och min sambo i ett mysigt hus som vi köpte för ett år sedan och kommer bli jättefint när vi renoverat klart. Det som skulle vara pricken över i är väl en egen stor häst. Har ju gamla ponnyerna hos syrran och mamma 30 mil bort och för att inte få hästabstinens så är jag medryttare hos en familj med tre hästar som vi turas om att rida. Rider dock busfröet Diana mest ;)
Du kan väl också berätta lite! Lever du din dröm? Gillar du ditt jobb? Kram

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Juli
2014-11-13 - 18:22:02

Hmm.. Jag vet inte om jag lever min dröm, önskade att jag gjorde det. Dock känns det som att jag är påväg dit.
Mitt mål är att komma in på beridarutbildning efter gymnasiet, vilket jag inte har någon aning om hur jag ska göra. Jag måste ha tävlat upp i Prix S:t Georges då och det ligger ganska långt borta just nu för mig och min sexåriga fjordis. Men, på ett eller annat sätt ska jag ta mig dit.
Annars går jag på natur, någonting jag alltid sett mig själv göra som tonåring och det känns bra.
Roligt att du skrev ett sånt här inlägg :)

URL: http://forcebacka.blogg.se/


Postat av: Annie
2014-11-14 - 17:16:26

sheeena!
Jag studerar för tillfället och 5,5 år framåt på universitetet för att bli gymnasielärare. Det är något jag alltid har velat göra så nu tog jag tag i det hela. Har framtidsplaner med min pojkvän/sambo att flytta till London och skapa ett liv där när båda är färdigutbildade. Har blivit lovad ett ställe med möjlighet till att ha hästar så ;) det är väl drömmen också tror jag minsann :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: