Benen kan va bra att ha =)


 
 
 
 
Träningspassen börjar bli riktigt roliga, men även krävande från mitt håll att göra rätt. Cassador har innan bara dragit mot hinderna och inte lyssnat jättebra på mig, han har tyckte det varit lite för roligt helt enkelt. Nu börjar han backa av så jag till och med kan få in både fyra och fem språng på en linje utan en jätte fajt. Det är för mig en vinst och verkligen i rätt riktning. Jag kunde heller knappt rida fram utan att han va väldigt jobbig, spänd och het, nu lyssnar han på mig. Visst vill ha dra lite för att han är pigg och glad men det blir fortfarande inte en stor fajt och sura miner från både han och mig, för det blir det när man inte är överens.
 
Som ni kan se på bilden så har vi byggt fram 3 oxrar på en böjd linje, en studs i mitten på fyra språng, ett räcke vid sidan av studsen och sedan har vi en liten travövning på höger långsida. Vi kom lite olika på allt men avslutade med att hoppa en banan: Först travbommar uppåt, oxer till studs, oxer-oxer-oxer, sen till räcke och oxer, studs igen till oxer och sist travbommar. Snacka om en krävande övning och hinder kommer bam-bam-bam, gäller verkligen att ha en lyhörd men koncentrerad häst MEN även en vaken ryttare som visar vägen rätt. Cassador tyckte räcket va läskigt då han skulle landa mitt i studsen och stannade enbart på detta hinder några gånger, men det kände jag verkligen inte gjorde något. På resten gick det verkligen super och vi fick in 5 i början mellan oxrarna och kunde sedan länge när det blev lite högre. Vi började alltid med travövningen och avslutade även med den, mest för att Cassador verkligen behöver en sådan övning, för att varva upp och varva ner. Han har aldrig varit så fin på hemmaplan <3 Det hoppas jag nu håller i sig till helgen, jag menar, svårare bana kan det inte bli ialf. Hoppas han är lika taggad och lite till, för jag känner för en revansch!!!!
 
 
 
Det var ett tag sedan nu, men så skönt att ha Cassador lite mer bakom så man äntligen
kan få använda benen. För att sitta och hålla och hålla innan hindret, not funny at all.
Sprången blir tusen gånger bättre, ridingen och allt helt enkelt!! Riktigt roligt att rida!!!
Kan det vara lite Magic med i spelet <3
 
 
 
 
 
 
Undra om jag skulle ta och löshoppa Cassador en dag i nästa vecka :)
Han tycker ju det är så roligt!!
 
 
 


Postat av: Matilda
2014-05-13 - 16:53:09

Vad roligt att det går framåt!

URL: http://www.showjumper.se


Postat av: Johanna
2014-05-13 - 19:52:07

åh vad kul att det går framåt för er! :)

URL: http://tigermysig.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: