Polisanmäler skitsnack i stallet.


 
 
En läsare ville belysa detta för ett tag sedan och undrade vad jag tyckte om det. Jag vet inte hur många av er som läst den lilla artikeln där en kvinna polisanmäler sina stallkamrater efter att hon känt sig förtalad och ofredad?!
 
"Kvinnan ska ha känt sig förtalad sedan i höstas av några personer som har hästar i samma stall som hon själv. Enligt polisanmäln ska hon också ha ofredats genom otrevliga telefonsamtal, skriver Jönköpings-Posten."
 
 
Detta är ett utdrag ifrån ridsport.se, hela artikeln kan ni hitta HÄR. Ni kan även gå in och kika på de kommentarer som har publicerats under artikeln, lite intressant att läsa.
 
 
Skitsnack är ju mer eller mindre vardag i våra stallar i Sverige, tyvärr, det finns mer i ena och mindre i andra. För att slippa skiten så får man nog skaffa sig ett eget stall, vilket många gör för att de inte orkar med "folket" då de vill lägga all energi på hästarna.
 
Finns det någon läsare på min blogg som kan med gott samvete och ärlighet tala om för mig att ni aldrig har sagt något illa om någon i ert/andras stall?? Jag är absolut ingen ängel, men jag hoppas att jag absolut inte är en djävul. För att vara elak och såra människor det har aldrig varit min mening även om det hoppar ut fler grodor än vad man vill ibland. Jag har tyvärr den dåliga sidan att jag "talar/handlar först och tänker sen", vet inte hur många gånger jag har haft dåligt samvete och ångest för saker jag sagt eller gjort. Men jag lär mig varje dag och jag är inte mer människa än att jag kan försöka rätta mig efter mina fel och brister. Sen har jag tyvärr "hängt" för mycket med den sorten som faktsikt bygger sitt liv på mer eller mindre skitsnack, och tyvärr blir man som man umgås. Däremot så unnar jag inte rosor och violer till någon som jag vet och har hört ordagrant va de sagt om mig. Något som också verkar mer vanligt än ovanligt i denna tjejiga/hästiga värld. Det är att folk kan snacka så förbannat mycket skit om den ena personen, sedan slickar de rent av röven av denna person några timmar senare. Någon som har erfarenhet av detta med??
 
Här på bloggen försöker jag att vara så ärlig jag kan men ibland så känner jag att det finns lite gränser med vad jag kan berätta, tyvärr det sitter alltid en hök i något hörn som kan ändra den historien. Likaså verkar det vara i detta fall med kvinnan som gjorde en polisanmälan, det kan ni läsa bland kommentarerna under artikeln. Det kommer alltid att vara så, säger jag något eller tycker så och så, finns det alltid synpunkter på hur ni ser det och hur andra har upplevt det.
 
Jag vill avsluta detta inlägg med att be alla om ursäkt som jag sagt något dumt om/till, sagt helt fel saker/fått fel information, MEN ni som verkligen är värda det, ni kan äta upp det jag sagt och tyckt så länge ni lever och resten av det i graven med.
 
 
 
Min värld är inte perfekt, ingens är det, även bilder blir aldrig alltid perfekta. Därför tänkte jag bjuda på tre "fulbilder" som jag råkade ha kvar på datorn (har aldrig publicerats;). Jag har inte direkt en sparad "fulmapp" där jag samlar alla bilderna, men jag kanske skulle börja göra det?!
 
 
 
 
 
 

 
 


Postat av: Vera
2014-03-08 - 08:54:47

HAha bilderna var ju charmiga! ;)

Kram

URL: http://vera.weride.se


Postat av: Erika Pettersson
2014-03-08 - 10:30:51

Tyvärr så uppkommer alltid skit snack^^
Var man än står så snackas det skit.
O ja jag har allt pratat om folk oxå, svårt att undvika när man blir förbannad.
Men men, man ska ju tusan inte ofreda någon, terra med telefonsamtal.

är egentligen i mot skit snack osv, men ibland så bubblar det över.
Man får ge o ta helt enkelt.

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: LYFTMER
2014-03-08 - 15:33:17

Åh det är så tråkigt med skitsnack :/
Jag tyckte det var härliga bilder de :D
Sv:Tack, kul att du gillade den!
Ja, kanske någon dag :

URL: http://Lyftmer.se


Postat av: emelie
2014-03-08 - 21:00:08

det finns ju alltid två sidor av en sådan historia...
Men visst håller jag med om att det är mkt skitsnack i stallet. Jag kan förstå det på ett sätt eftersom det ALLTID finns de där som "glömmer" mocka i spolspiltan efter sig, "glömmer" fylla på vatten vid lunchen, "glömde" sopa stallgången innan hen åkte därifrån, Sådant slarv gör mig så jävla förbannad (när det upprepas av samma person...) Blir jag så störd och arg av det så säger jag ofta det högt och brett så alla kan höra, men sen är jag också den som säger det till personen i fråga med.
När skitsanacket därimot handlar om personens utseende, privatliv, kläder, hur hon rider osv får jag sådan bitter smak i munnen.

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: Johanna
2014-03-08 - 23:02:41

Jag kan med handen på hjärtat säga att jag aldrig upplevt skitsnack i stallet där jag har min häst. Där respekterar alla varann, sköter sitt och stämningen är faktiskt så gott som alltid på topp. Låter kanske föga troligt men det är sant :) 11 hästar, 15 ryttare och alla kommer överens med varann.

Svar: Härligt!! Du och dina vänner är lyckligt lottade eller bara människor med sunt förnuft och helt enkelt kloka :) <3 Önskar jag hade haft den erfarenheten och stå i ett sådant stall. =)
Ica

URL: http://jagvetmest.blogspot.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: