Ni är bara bäst =)


 
 
Blivit lite dålig bloggning då jag har haft massa annat i huvudet och händerna, första dagen idag på flera dagar som jag kunnat sätta mig ner, efter att jag haft tusen saker att göra på förmiddagen. Så jag unnade mig en film, en nyttig sallad och ska snart äta en skål med glass.
 
Cassador har fått nya skor idag, jag hade beställt lugnande till honom men det hade inte hunnit komma så jag fick använda hjärnan och lånade en slickebytta. Jag gillar verkligen inte dessa slickebyttor men herregud va bra de va. Cassadors hjärna var enbart fokuserad på att slicka i sig allt det där äckliga istället för att bry sig om allt bankade på bakhovarna. Han måste ha varit med om något trauma för ont gör det inte, han är helt enkelt inte bekväm med att någon bankar på hans bakhovar.
 
Innan hovis kom hann vi med att tömköra i lilla ridhuset. När jag kom in blev jag helt paff över alla saker som va framme, då vi andra hade fått en rejäl utskällning om vi glömt plocka bort en bom... Men ialf, så tömkörde jag honom så gott det gick bland alla dessa grejer. Cassador va ganska cool med allt, tittade lite märkligt på de konstiga föremålen. Sen avslutade vi passet med att besöka pallen med grinkar vid sidan. Cassador är en rätt tuff häst som gillar nya utmaningar och detta va ju en baggis för honom. Jag började med att han skulle gå upp med båda framhovarna och sedan tillbaka igen, berömde honom. Sedan fick han gå upp med alla fyra hovar, göra halt och stå helt stilla i några sekunder. Sedan talade jag om för honom när han skulle gå ner. Helt cool kille, ni som sett klippet på Instagram (Icusen) vet.
 
 
 
 
 


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-03-26 - 14:29:41

sv, hahha jaa men exakt! ;)

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Marie
2014-03-26 - 14:43:09

Sv: Jamen att det är!! :)
Tack så mycket! Haha, ska försöka undvika det ;)

URL: http://clarabelelhabiba.wordpress.com


Postat av: MalinKalin
2014-03-26 - 21:10:58

Hade dom tränat Working Equitation eller nåt innan?

Svar: Ingen aning men säkert något i den.stilen. Nästa gång ska jag sitta på, Cassador är redan tränat att stänga och öppna dörrar pga envis pilot ;P
Ica

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Escapingreality-ett nytt liv i Shanghai
2014-03-26 - 21:40:43

Kan du inte lägga upp den filmen på bloggen också? Hade gäna sett men har inte instagram.

Svar: Absolut!! :) Bara några sekunder så ska försöka ladda upp den i morgon med mitt tröga internet :)
Ica

URL: http://escapingreality.spotlife.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: