Torsdagstrim <3


 
 
 
Igår blev det en lugn dag i skogen, vi trotsade regnet och klädde oss därefter. Ja det finns ju inget dåligt väder, bara dåliga kläder ;) Innan vi gick ut tittade jag på det tråkiga vädret och hade inte alls någon lust, men väl ute i skogen så mäker man kanppt att det regnar. Förutom att Cassadors man och hals va väldigt blöt. Jag minns tillbaka för längesedan en regnig ridtur, det regnade så fruktansvärt mycket att det kröp ända in på underkläderna och då hade vi ordentliga regnkläder men det hjälpte inte ^^ Tillbaka till uteritten igår, så hade jag inte ridit denna runda sen Cassador va heeelt galen och jag helt enkelt fick hoppa av. Men jag tyckte det va dags att klättra lite och trots det, drog jag inte på han en massa grejer. Inga hjälptyglar, vanligt träns helt utan nosrem och ett vanligt tvådelat bett som är lite tjockare. Detta gjorde verkligen susen för även om jag kände hur pigg han va under mig så skötte han sig till 100%. Vi klättrade i branta backar vid grustaget och om någon hade spionerat på oss hade ni säkert tänkt att jag va superdupernervös då jag pratade med Cassador konstant i 5-10 minuter när vi klättrade på denna åttvolt, hihi!! Och varje gång han spände sig tänkte jag, nu väger jag 100 kg och slappnade av i hela kroppen och kände mig stor som en klump. För så fort jag spänner mig eller han, så måste jag tänka på att slappna av, superviktigt!!! Han va verkligen så duktig, skrittade enbart i runt en timme och inte en enda gång va han på bakbenen <3
 
 
 
Idag plockade jag fram hinder för första gången på flera veckor. Jag har ju bara hoppat med tränare då han har varit mer eller mindre livsgalen. Haha, Cassadors nya ord, livsgalen!! Han är ju både livsglad och galen så passade ju utmärkt att slå ihop orden ;) Men ialf, så tänkte jag att jag behövde faktiskt trimma han lite med bommar och hinder OM det blir så att vi åker i helgen. Så jag hade först tänkt använda mig av fler bomövningar men eftersom han va så underbart fin att rida igenom idag så räckte det med att jag byggde fram lite. Skrittade även fram ute i skogen en liten runda, han gillar verkligen det och även jag. Man samlar på sig energi till passet som ska trimmas i ridhuset. alltid klockrent första gången
Första gången vi kom, travhoppade han lugnt och fint, stampar av grymt bra men sen nästa gång man kommer på samma. Undrar om han tänker, "Yaaahooo, det här gjorde jag precis och det va ju ingen match så nu lägger jag på 1000 knop ^^" När han gör så, får han en tillsägelse i form av halt och lite grymt från mig, men även beröm för att han lyssnar. Sen kommer jag igen och då sätter han det klockrent, men fjärde gången har han glömt det igen och drar av bara gärnet... haha, ja så här höll det på idag. Fattar inte vart han får all energi ifrån, men jag är så himla nöjd med honom idag och han försöker verkligen även om han har lite väl mycket i sig. Han måste tycka det är svintråkigt med så små hinder, men kan han inte hoppa dem bra nu så får han inte hoppa högt, win win. Men för övrigt om man bortser från han personliga energi så har det inte gått så här bra på väldigt länge när jag har hoppat själv hemma, en mycket lugnare häst helt enkelt. Vi travhoppade flera gånger och några satte han så himla klockrent. Han fattar absolut vinken nu att det bara är trav som gäller, när jag har sagt det, han bryter även av från galopp snabbt efter hinderna, duktig kille!! Tror han kommer vara superduper duktig på detta inom en snar framtid, kanske ett år men det kommer att komma =)
 
 

Vad ska ni göra med era hästar idag???

Jag ska ringa det där roliga samtalet ikväll igen och hoppas på
att vi får komma i helgen. Weiii weiii!!! Håll tummarna!!
 
 
 
 


Postat av: Caroline Bågfeldt
2014-03-20 - 13:42:13

Sv: Ja, jag åker ner söndag v.25 och sen åker jag hem lördag v. 26 :) Skulle vara roligt om du hann :D

URL: http://carolinebagfeldt.se/


Postat av: Lina Sällberg
2014-03-20 - 15:06:58

Jag hoppade min bäbishäst, trimmade ponnyn och lät min stora skena av sig i skogen :)

URL: http://sallberglina.blogg.se/


Postat av: L a m i a s . s e
2014-03-20 - 17:26:56

Sv: Tack! :D

URL: http://lamias.se


Postat av: johanna
2014-03-20 - 22:23:46

åh skrutten! :)
ingen ridning för mig idag, däremot 3 lektioner igår gav duktig träningsvärk idag! ^^

URL: http://tigermysig.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: