Allt har en början..


 
 
 
 
Foto: www.jonsvingphoto.se
 
 
 
Vi alla lever inte för evigt, tyvärr går många bort alldeles för tidigt och sällan blir man så gammal som 90 år. Men en sak är jag säker på nu, om jag inte hade bestämt mig för att satsa 110% på hästryggen, så hade jag ångrat det resten av mitt liv. Att ge all in som 26 åring kan vara riktigt tufft, man har missat ponnytiden och även all young rider, som hade gett en grym erfarenhet. För vem får upp ögonen för en och satsa på någon som börjar tävla som 26 åring?? The Secret door to success, vart hitta man den nu?? Nej, det finns ingen genväg och vi alla måste gå samma väg, träna, träna, tävla och träna.
 
Jag är inne på mitt 3 regelbundna tävlingsår och herregud vad det har hänt mycket på 2 år. Från att ha noll koll på allt kring tävling och träning, enbart sunt bondförnuft, även avståndsbedömning, linjer, ridning...ja listan är lång. Till idag... och nej, jag har precis börjat, resan är inte på långa vägar slut.
 
Jag drömmer om att få fortsätta med dessa underbara djur på fyra ben, resten av mitt liv. Men jag har aldrig velat jobba med hästar, jag vill kunna ha en fast och stadig lön vid sidan om, enbart hobby. Men sen vad framtiden säger och vad som kommer hända, det har bara framtiden vetskap om.
 
Idag på tävlingarna hemma, gick jag runt med världens största leende och verkligen ingen, ingen kunde förstöra min dag. Jag har inte samma förutsättningar som många andra haft/har, men jag vet att jag inte är ensam heller. VI ska kunna få ta oss fram som vilken annan person som helst. Även om andra människor ser svart på det och jag vet, att det pratas och tycks en hel del om mig, min ridning och min häst. I don´t care!!
 
Idag har jag inte bevisat för någon annan än mig själv, vilket håll jag och Cassador är påväg åt. Tror det är viktigt att VI alla tänker så, även om jag vet att många har svårt att stänga in sig i den bubblan. Så måste vi sätta oss själva i centrum, fokusera på vad VI vill med vår häst och vad VI vill med ridningen. Sen är det guld värt med vänner som kan stötta en och även tränare som sträcker ut en hjälpande hand på vägen.
 
 
 
 
 
 
 
 Allt har en början, allt har ett slut, men vad som händer däremellan är upp till Dig vad du vill. 
 
 
 
 
 


Postat av: Escapingreality-ett nytt liv i Shanghai
2014-03-31 - 04:43:03

Vilken fantastisk bild! Du ser så fokuserad ut, perfekt bild att illustrera vad du skrev om i texten. All lycka till med din satsning, blir kul att följa dig här!

Svar: Tack fina du <3
Ica

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-03-31 - 07:28:12

Åh vad härligt ♥

Måste fråga; vad jobbar du med? Eller får du in alla dina pengar från tävlingar typ? :O

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot
2014-03-31 - 19:47:07

Så sant i det du skriver.
Väldigt fin bild också! :)

URL: http://stockholmsjenna.se


Postat av: Linnea
2014-03-31 - 23:27:42

åh vad glad jag blev av att läsa det här! Sitter lite i samma sits som dig, min familj har inte hästintresset som ju faktiskt behövs som ung i hästeriet.. Nu är jag 21 år gammal, blivit ägare till en 9 årig valack som jag ridit åt ägaren i många år och älskar över allt! En väldig speciell kille, lite lik Cassador skulle jag tro ;) blir så himla inspirerad av dig! för fasen vad tufft det är att klara det ekonomiska med tävlingar och träningar osv.. Blir alltid lika peppad av att kika in här när man tvivlar och det känns omöjligt. Stor eloge till dig!

Svar: Va roligt att läsa <3 Jag driver denna blogg tillsammans med er, vi är många som inte har eller haft den möjlighet med att få hästar och allt annat runt i kring. Jag hoppas att du lever din dröm så länge du vill förverkliga den <3 Vi hjälper och stöttar varandra!! Stort Lycka till vännen!! Och Grattis till en underbar resa :)
Ica

Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot
2014-04-01 - 00:29:45

SV: Ja, vi har testat allt möjligt… Man märker verkligen hur Hero verkligen inte tycker om uteritter då hela han blir nervös (skiter så mkt så han blir lös i magen) och går och spänner sig hela tiden. Blir ju lixom inte bra i längden heller med tanke på kroppen och att han faktiskt är 18 år.. Dessutom just att han verkligen visar att han inte ville gå framåt utan vill vända hemåt hela tiden bevisar det ännu mer. Och speciellt att öronen åker fram och han går i rask takt så fort man vänder hemåt mot gården. I söndags när vi väl hade ridit över bilvägen och skrittade över sista ängen (som ligger på gårdsmarken och man kan se hästarnas hagar därifrån) så kände man verkligen hur avslappnad han vart och han började sänka ner huvudet.

När jag köpte honom kunde jag inte heller rida från stallet ens. Men vi har tränat och det gick över rätt fort. Efter mycket övertalning så kan jag även (om han är på humör, ibland totalvägrar han) rida ut själv på ridslingorna vi har runt anläggningen. Tror han känner sig hemma där och förstår att det fortfarande är på gården. Men ibland vill han bara inte..

Har även testat att leda honom istället för att rida, men han stannar hela tiden och vägrar gå framåt…

URL: http://stockholmsjenna.se


Postat av: Olivia Nilsson
2014-04-02 - 20:02:50

Fin blogg!

URL: http://www.oliviaaaanilssons.blogg.se


Postat av: Annster
2014-04-02 - 20:07:06

Fin häst :)

URL: http://annster.se


Postat av: Robex Lundgren
2014-04-02 - 20:09:21

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

URL: http://ghgumman.blogg.se/


Postat av: Mikxki
2014-04-02 - 20:25:12

Riktgt bra text :)

URL: http://mikxki.blogg.se


Postat av: Titti
2014-04-03 - 12:38:04

Man kan nå rätt långt på ren vilja och vad katten du är ju bara 26 år, du har gott om tid! Jag förverkligar min dröm nu vid 45 års ålder och målet är att starta 1.50 innan jag fyllt 50!! "Det är aldrig försent att bli bättre"/ Titti

Svar: Woho!! Awesome ju!! Stort lycka till med dina mål!! =)
Ica

URL: http://nafetiti.blogspot.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: