:( :/ :)


 
 
Ups and downs, dyker även upp på träningsläger. Igår hade vi ett dressyrpass på morgonen, gick helt OK. Cassador va lite vinglig och Spänd. Hoppning på eftermiddagen gick helt ok även där, men Cassador visade sin vassa och taggade sida. Henrik sa "ja det va bra krut i honom". Idag hade vi dressyrlektion på morgonen och Cassador gick som en klocka, han lyssnade på allt jag gjorde och Olof Axelsson gav oss massa beröm, stor skillnad på bara en dag. Sen blev det hoppning på eftermiddagen, när vi värmde upp va Cassador jättefin, lyssnade bra. Sen travhoppade vi lite och Cassador gjorde även det bra, lite på men tycker han blir bättre och bättre på det. Men sen när vi började hoppa lite mer linjer med halt mellan blev han riktigt arg. Han fajtas emot när det blir jobbigt och gick upp på bakbenen några gånger. Sen när vi skulle hoppa lite fler hinder, först lite lägre så drog han bara. Henrik höjde lite och vi skulle komma på en liten bana, det var verkligen absolut inte roligt någonstans att hoppa. Henrik va lite kluven också och visste inte riktigt vad vi skulle göra.... Till kvällen sen satt vi och åt mat tillsammans allihop, då frågade Henrik mig vad jag tänkte och funderade över. Jag har hela eftermiddagen gått och varit väldigt nedstämd och lite ledsen för jag känner mig så hjälplös med Cassador när han gör såhär... Den stora frågan va hur jag ville göra i morgon, jag, som alla andra har ju sett fram emot terrängen... Men nu kände jag inte alls för det, för vad får jag och Cassador ut av att ha en dragkamp med fasta hinder?!?! Nej tack, vi tar det en annan gång. Så jag ska få en full fokus privat hoppträning i morgon, det ser jag faktiskt lite fram emot nu. Hoppas hoppas Cassador är lite lite lugnare 💕
 
 
 


Postat av: Mamsen
2014-06-18 - 08:54:48

Klokt beslut, pärlan =))
Kramis

Postat av: Carolin
2014-06-18 - 13:51:26

Du får se det som positivt att problemen kommer fram när du har experthjälp till hands! Värre när det alltid är problem hemma men när man har hjälp så funkar allt felfritt. Då kan man ju inte utnyttja hjälpen lika bra.

URL: http://carrolite.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: