Svar på kommentar!


 
 
Alla känner vi min läsare Lina vid detta lag och denna gång hade hon lite kritik angående Martinas ridning. Jag publicerar detta, lika som jag gör med alla mina frågor och funderingar, men bara om de menar väl.
 
 
En kommentar från jobbiga Lina igen.
Jag vet att jag kan verka tråkig men jag menar faktiskt inget illa med mina kommentarer så snälla ta det inte som ett personangrepp.
Jag tycker hon är på tok för ihopdragen i halsen, jag gillar inte alls det jag ser. Det är för mycket hand och för lite säte och formen ser inte alls avslappnad ut.
Går hon lätt och krullar ihop sig?
Vissa hästar har ju en förmåga att göra det och en bild säger ju inte allt men eftersom det inte stod någon närmare förklaring så reagerade jag bara på det jag såg.
Om jag utgår från bilderna så ser det ut att vara för mycket fokus på kroken på nacken, det syns även på din sits där du har blicken nedåt, säckar ihop i bålen, handen vid låret/magen samt stolsits.
Tror inte att du är en dålig ryttare, bilderna kanske bara är tagna vid fel tillfälle och det är inte meningen att kasta skit på dig men jag reagerar alltid när jag ser hästar som går i den formen.
 

Hur många har en läsare vars kritik börjar med att tala om att nu kommer den här jobbiga Lina igen!? Hon menar bara väl så hade det varit jag som suttit på Corvette så hade jag tagit åt mig, förklarat vad/varför, om inte annars så hade jag kanske fått mig en funderare... Det är dels därför jag har denna blogg, så vi kan bolla med varandra, hjälpa till, tycka till UTAN att vara elak och spy galla!!
 
 
Nu är det så här att Corvette är en krulleboll nr 1, jag har kämpat hur länge som helst med hennes form och den har blivit så mycket bättre, men lååångt kvar. En normal stark unghäst ta tag i bettet och drar iväg, Corvette tar tag i bettet och krokar ihop sig och sticker. Där har man inte en chans!!! Martina skrev även på alla bilderna på fb lite småord om tex hennes form och att hon kämpar med att försöka få upp huvudet. Sedan har Martina inte ridit på ett tag och när man börjar rida igen är Corvette inte den lättaste hästen att sitta på när man ska bli varm i kroppen. Eller jo varm blir man men ni förstår nog :)
 
 
 
 
 
 


Postat av: Ryttarlivet.com
2014-01-18 - 19:12:07

Jag som är nybörjare fattar inte riktigt. Varför krullar sig hästen? För att "smita undan"? Eller för att den tror att ryttaren vill det? För jag antar att det iaf inte är en "standardpose" för hästar, ser lite obekvämt ut iaf :) Sedan låste jag bara säga igen hur otroligt vacker den hästen är! Smälter totalt!

URL: http://ryttarlivet.com


Postat av: Lina
2014-01-18 - 19:30:34

Tack för svar Erica och jag hoppas verkligen att jag inte gjorde Martina ledsen.
Jag har aldrig sett någon bild förut när du ridit Corvette då hon gått i sådan form så tack för att du bjuder på det idag :)
Hade jag sett det förut hade jag garanterat varit där med pekpinnen på dig också hehe ;)
Ofta när man reagerar på något så ser man ju bara en ögonblicksbild och står det sedan ingen förklaring så kliar det så klart i fingrarna…
Visst är det lätt att vara "expert" anonym vid datorn och jag förväntar mig inte att allt ska vara perfekt för vem sjutton är det…ingen… Men ibland så hajar man till på något och när jag såg Corven gå i den formen så tänkte jag bara "Nej, vad tråkigt" Det är så otroligt vanligt med ryttare som bara fokuserar på att krulla ihop halsen på hästarna och ibland har dom även tränare som hejar på dom.
Har även hört det ryktas om barn på vissa stallar som sitter och rider sina ponnyer/hästar på graman.
Hur som helst, tack för förklaringen och kämpa på Martina, jag vet hur svårt det är att rida en häst som bara rullar ihop sig hela tiden. Ni hittar snart varann och då kan du lägga upp en ny bild och knäppa mig på näsan, pilutta Lina liksom ;)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: