Svar på era Kommentarer :)


 
 
Vill slå ett slag för det där med ordentlig uppvärmning också, du kanske skulle göra ett inlägg om det?
 
Tack, och för mig är det självklart med uppvärmning, A och O. Jag är väldigt noga med all min uppvärmning och även avslappning/nedvärmning. Jag kan absolut göra ett inlägg om detta, lite roligt att berätta för er hur jag tänker och hur jag alltid gör.
 
 
källa: tyrashastar.se
 
 
Var det du som köpt en häst från Veldstar?

Ajemen, Cassador kommer ifrån samma ställe som Tyra köpt sin häst Chappello, Veldstar stables i Holland. Jag har exakt samma grimma i stallet hängades där det står www.veldstar.nl på, även liknande täcke som Chapello har på sig. Jag kan fixa ett fotografi på Cassador i morgon med grimman på så vet ni att jag inte lurar er. Jag har tyvärr bara hört dåliga saker om detta stall i efterhand och idag skulle jag nog INTE köpa häst därifrån. Sven Ingvarsson som är en känd hästhandlare har dragit i Cassador 3 gånger under dessa 2 år jag haft honom. Han har sagt att Cassador är det enda levande exemplet som haft tur, då han nu har sett honom ett flertal gånger på tävling och gillar honon skarpt. Men mer ville han inte säg, dock har jag fått höra utav andra att de som jobbar på veldstar är väldigt duktiga på barrering, ett exempel är att de stoppar kapsyler i bakskydden för att det ska trycka och hästarna ska sparka ut med hovarna över hindret. Jag vet att Cassador hade bakskydd på försäljningsfilmen ocj kickade efter varje hinder men jag får aldrig veta om det är sant. Nog prat om detta ställe, hoppas bara inte att det blir problem med Tyras häst.
 
 
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
 
Vet ni vad jag såg nu när jag klistrade in bilden, ser ni att TYRA har redigerat bilder på grimman, hon har markerat över VELDSTAR med svart. Varför försöker hon mörka saningen?? Vi alla vet ju redan vart hästen kommer ifrån och man ska inte skämmas över vart man köpt häst OM man inte tror att man gjort en fair deal.....Jag skäms inte över att min häst är därifrån, jag lever med öppna kort. hmmm..
 

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
 
Det kommer en duktig tjej till Tiarp lite då och då som masserar, kör med laser osv. Har hjälpt mina hästar jättemkt när de känns lite stela, kanske något du kan testa? :)
 
Tack gulliga du, jag har haft ute en tjej som heter Helena, det kanske är samma person?? Hon är ialf kiropraktor, akupunktör, massör och använder även laser. Eftersom jag haft problem med Cassador till och från under senhösten så fick jag ett tips att ringa henne. Men efter behandlingen gick Cassador på vintervila och jag har inte riktigt kunnat testa galoppen ordentligt utan tyckte även att det va bra för hans kropp och skalle att vila från jobb. Nu red jag honom idag och han va väldigt fin i galoppen, nu återstår det att se hur han är de närmsta dagarna, annars ringer jag Helana direkt. Tack en en gång Ida!! =)
 
 
 
 
 
Hoppetimmie, det var tider det ;) ser du att det är Grange Monty på bilderna! Han du snurrade runt på för att sadelgjorden satt för löst ;)

Jag måste bjuda på denna bild, snodde den från dressyrkillen.se, tror inte Timmie blir allt för arg på mig ^^. Men ni som varit med från början och läst om min första riktiga foderponny så är det denna söta Connemaran, Grange Monty. Jag har bilder hemma men glömmer alltid att ta kort på de när jag är hemma, lovar göra det nästa gång. Ja herregud, jag har som tur är inte ramlat av hästryggen så många gånger men denna gången minns jag som Timmie skriver om. Jag lovar er att jag är väääldigt noga med sadelgjorden efter den gången ;)
 
 
 
 

Visst är det de stallet du hade Bollta i när jag köpte henne? :)

Helt rätt, här har Bollta bott i nästan ett år, det var min första riktiga egna "foderhäst" och det var detta sto, Bollta. Som gjorde att jag ville ha ett sto, annars hade jag aldrig köpt Corvette. Jag hade velat ha mig en valack som förstahäst men Bollta hade en helt magisk personlighet och jag älskade verkligen denna häst.
 
 


Postat av: emelie
2014-01-10 - 22:43:50

Fattar inte heller varför hon försöker "mörka" det, så lamt och hon drar ju bara på sig spydiga kommentarer av det.
Har också köpt unghäst från holland, fläckfri på röntgen osv men helt bäng i huvdet haha omg. Skulle aldrig köpa mig en äldre häst därifrån osedd igen.

URL: http://komkoma.blogg.se


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-01-11 - 16:24:35

Exakt! Det är ju inget fel med att hon köpt en häst därifrån egentligen, det kan ju vara en superfin häst, som Cassador! Men hon skäms nog och försöker dölja det.. Pinsamt.. :/

URL: http://neapocalypse.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: