Nytt försök :)


 
 
 
Här kommer ett litet utdrag från Perlstoft
 
 
 
Vi får ibland frågan "Hur vet jag att jag får det jag betalar för?"
Ja, det är inte alltid så lätt att veta om man inte är insatt och vet vad man ska titta efter.
Det cirkulerar väldigt mycket smycken och pannband som sägs vara gjorda med äkta Swarovski pärlor och "bling" tex men man ska veta att om priset är för bra för att vara sant så är det förmodligen så också. Många köper sina varor via diverse auktionsfirmor på nätet där dom säljs som "äkta Swarovski" och pärlorna levereras i anonyma plastpåsar tex där någon skrivit Swarovski på påsen. Jag har själv köpt diverse pärlor på detta sätt i början av karriären för länge sedan och jag kan med facit i hand säga att jag aldrig fått hem äkta vara.
All äkta Swarovski och Preciosa kommer i förseglade förpackningar samt att dom är märkta med varumärket och med detta menar jag att förpackningarna är förseglade på samma sätt som ett paket makaroner och där går man ju inte precis och köper ett paket som någon för hand skrivit "Kungsörnen" på…
Därmed säger jag inte att allt är oäkta men om priset är för bra för att vara sant osv…
På bilderna ser ni ett litet urval av det vi på PerlStoft arbetar med, äkta vara.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Postat av: Lina
2014-01-23 - 17:34:14

Bra inlägg, precis så är det.
Har sett att man kan köpa Swarovski pannband för 300:- och då tvivlar jag starkt på att det är äkta vara
Sen är det väl förbjudet att utge sig för sälja en sak men leverera en annan, det måste väl vara bedrägeri?
Men dom som säljer dessa billiga smycken kanske tror att det är äkta...


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: