Laddar inför helgen, hoppning med mitt <3


 
 

Cassador va såååå himla gosig idag, hur många hästar struntar i att äta sitt hö och vill lägg huvudet i famnen medans jag mockar?? Visst är han inte stor i maten men jag tycker ialf att han är så mysig när han tycker jag är mycket roligare än maten. Jag står och försöker mocka medans han följer mig med huvudet hela tiden längs kroppen, självklart får han 1000 pussar medans jag mockar, tar ju alltid lite längre tid med en stor häst i boxen men brukar inte släppa ut hästarna fören de har ätit upp.
 
Idag skrittade jag ut en lååång runda på Cassador, säkert 1 timme lång. När jag kom tillbaka tog jag 10 minuter i ridhuset bara för att "checka" av gårdagens dressyrträning. Mest för min del men även för honom, se hur han svarade på mina hjälper och samma övningar som vi gjorde. 10 minuter räckte och han satte det riktigt fint, stretade emot lite i skritten men för övrigt kämpade han på riktigt fint. Det kommer ta ett bra tag innan han går fullt så stadigt som jag vill ha honom. Men nu känner jag verkligen hur han jobbar på sina bakbenen utan att bli stark i munnen, så fort han går mjukt och stadigt släpper jag tyglarna helt för att känna att han inte är hängandes i betten utan att kraften kommer just från bakbenen. VILKEN känsla det är när man gör rätt och därmed hästen <3
 
Nu är vi ordentligt laddade inför helgen, Amanda Ericsson ska hålla hoppträning hela helgen, jag kommer rida 2 pass på lördag och ett på söndag. Tror det blir gymnastikridning lördag morgon och gymnastik hoppning på eftermiddagen och sedan banhoppning på söndag. Jag ska även jobba hela söndagen så tyvärr kommer det att bli lite segt med bloggandet i helgen, om jag inte lyckas flitigt få till några trots ont om tid :)
 
 
Så här såg min stjärna ut idag OCH TROTS att jag rider på ett helt vanligt 2-delat som många inte gillar så verkar han gilla det mer än 3-delat. Jag har så mycket jag vill skriva om bett och andra inlägg som jag lovat er. Jag hoppas kunna beta av några snart. Min bakgrund, hästarnas historia m.m. Hoppas ni har lite tålamod och överseende med det!! =)
 
 
 
 
 
 
Så här såg vi ut idag, full mundering så vi inte skulle frysa ute. Skritttäcke och vanligt fleece på. Sedan fick jag en blå filt som jag kunde sno runt benen, brrrrr!!!!
 
 
 
 
Trevlig helg allihop!!!! <3
 
 


Postat av: Ryttarlivet.com
2014-01-24 - 17:48:24

Men åh vad mysigt! Betty skulle ALDRIG gosa med mig om hon kunde välja på det eller mat, haha! I wish liksom.... Lycka till i helgen!

URL: http://ryttarlivet.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: