Hatar att göra detta!!


 
 
Det tar så förbaskat lång tid att ladda upp klipp!!
 
Filmade Cassador idag när jag släppte honom i ridhuset och tänkte klippa ihop två filmer på vardera 2 minuter så får ni verkligen se vad han gör under så lång tid. Hästarna kan ju inte och FÅR INTE bralla nu när det är så halt och dåligt underlag i hagarna, men vill de bralla och busa så bryr de sig inte om det. Jag tänkte först skritta en runda på Cassador men när jag såg hur pigg och glad han va i hagen när jag mockade, fick busutlopp varje gång jag krattade så tänkte jag lösgalopp, PERFEKT!! Jag undviker det annars när han springer själv då han drar av sig skorna, VARJE GÅNG, men med Corvette var det aldrig några problem för då hann han aldrig bralla lika mycket. Då sprang de mest bara fram och tillbaka och busade. Så efter 30 minuter i ridhuset, lyfte jag på alla ben och HUH, alla satt kvar. Jag vågade släppa honom idag dels för att hovis kommer på tisdag, aldrig om det hade varit flera veckor bort. Och vet ni, NÄSTA helg är det hoppträning hemma på Mickedala 2 dagar i rad och 3 pass, 2 på lördag och 1 på söndag. Amanda kommer till oss och det ska bli riktigt riktigt roligt!!! WEIIII!!
 
 
Så ni får helt enkelt vänta lite på den filmen, andra klippet laddas nu och har inte kommit långt... åååå =)
 
 
Är det någon utav er läsare som vet vart man kan få tag i denna boll?? Jag har sparat bilden men kommer inte ihåg vart jag hittade den eller vart man kan köpa den. Tänkte köpa en sådan och ha i ridhuset när man släpper hästarna, hade varit superkul och han verkligen vill använda den som en "fotboll".
 
 
 
 
 
 


Postat av: Allroundryttar'n - Anna & Polett
2014-01-17 - 23:09:59

Vet faktiskt inte vart man kan hitta den. Men håller med om att den borde finnas på typ Hööks, en sjukt bra "uppfinning" som jag tror många hästar kan ha kul med!

Arnika inlägget finns nu på bloggen, välkommen in! ;)

Kram <3

URL: http://www.allroundryttarn.horseworld.se


Postat av: Carolin
2014-01-17 - 23:40:43

Inte så svårt att hitta men den var ju inte billig ;)
http://horseandnature.se/index.php/component/hikashop/product/2-stor-hastfotboll

Finns ett billigare alternativ här: http://naturhunden.se/visa_produkt.asp?t=H%E4stboll+%2D+Aktivera+%26+ha+roligt+med+din+h%E4st&id=320&lang=sv

URL: http://carrolite.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: