Tömkörning


 
 
Idag hittade jag en pigg häst i boxen som absolut inte ville va inne mer. Ja det är inte konstigt då de står inne runt 16-17 timmar på dygnet. Gillar inte det riktigt och inte Cassador heller men men...en annan dag :)
 
Tömkörning på schemat och Cassador ville verkligen jobba idag, jobbade mycket på fyrkanten i slutet i kort kort trav och jag springandes bakom. Cassador hade aldrig accepterat detta när han kom och när han väl började göra det så vinglade han in och ut hela tiden. Nu är han mycket stadigare och vi kan till och med göra skänkelvikning i trav. Den som säger att de inte kan "tömköra igenom" sina hästar så de blir mjuka i båda sidorna får nog komma till mig på lektion ;) Jag tycker både Cassador och Corvette är som finast dagen efter en tömkörning.
 
Nu är det mat för mig och sedan jobb lite tidigare, ska in på viktigt möte. I morgon blir det antning sadelprovning, vanligt arbete eller skogsridning. På torsdag ska jag hoppa och det kommer både filmas och fotas. Tänkte han skulle få bita i lite högre hinder :)
 
 
 
 
 
 
 
Tjena ;)
 
 


Postat av: Mickan
2014-02-18 - 14:39:20

Våra hästar står inne max 12 timmar per dygn och om någon månad går de ute hela tiden :)

Svar: Jag hoppas med att kunna ha det så i framtiden!! <3
Ica

URL: http://hastenmac.blogspot.se


Postat av: elin - mode & inspiration
2014-02-18 - 21:10:59

Fin! :)

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://elinforslov.blogg.se


Postat av: Linda
2014-02-18 - 21:44:27

Kanske dags att börja fodra upp? :(

Postat av: Linda
2014-02-18 - 21:44:29

Kanske dags att börja fodra upp? :(

Svar: Hej Linda!! Om du ställt en annan fråga eller följt min blogg så hade du förstått det lite bättre. Cassador är en holländsk häst med fullblod i typen. Han har fri tillgång på hösilage och nu ensilage. Jag gör korrekta foderstarter med hackad lusern, olja, hippocool och PLUSS protein. Han gick på ett bete i somras i 5 veckor på höga värden, mitt svenska sto rullade hem som en tjock tunna medans Cassador såg ut så här. Jag avmaskar hon och kollar träckprov. Något mer du vill påpeka efter detta svar??
Ica

Postat av: MalinKalin
2014-02-18 - 22:00:00

Fin han är :) Himla bra träning med tömkörning tycker jag :)

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: johanna
2014-02-18 - 23:20:17

Klokt svar till Linda!

Tycker han är fin, du gör ett toppenjobb med honom! :)

Svar: Tack vännen <3
Ica

URL: http://tigermysig.blogg.se


Postat av: Linda
2014-02-19 - 20:08:12

Jag har precis börjat tömköra min häst, men jag tycker att det är jättesvårt! Sen tycker han att tömmarna är lite läskiga också..

Svar: Va bra!! Ja men fortsätt att träna, Cassador kröp ju rent av ur skinnet varje gång jag skulle tömköra förr. Jag kunde knappt ta i tämmarna och nu, nu står han helt stilla medans jag slänger runt dem och byter sida och drar de i marken. När en häst har skapat ett förtroende för en så är det bara att visa vägen, men allt tar sin tid och jag lovar att ni kommer fixa det galant när tiden är inne <3 Fortsatt lycka till!!
Ica

URL: http://lindabj.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: