Lite trött vecka :)


 
 
Cassador va ju väldigt trött i måndags när jag lösgaloppade honom som ni läste, vilket inte är likt honom men helt förståeligt efter sin första tävlingshelg. Så igår gav jag han en till lugn dag med bassa massa skritt i skogen, vi hamnade även på en stor gräsplätt och skrittade igenom honom ordentligt och kändes tillslut väldigt fin i kroppen.
 
Idag va han pigg och glad, skrittade först ut en lång runda i skogen och sedan in en stund i ridhuset. Travade igenom honom och han kändes lugn och fin. Tog sedan den där jobbiga galoppen, men för första gången på länge så fick jag inte en enda kick av honom och visst va han lite taggad i början. Men bara efter en stund lugnade han sig och jobbade på riktigt bra, jag red på hacket och han trivs mer och mer med det. Ska sätta dit en lite mindre ludd på nosen när jag hittar ett som passar, gillar inte att spöka ut min häst med massa ludd här och där så han ser ut som en ponny ;) (inget illa menat OM det väl behövs).
 
 
 
 
 
 
 
 
Våra hästar får grovfoder 4 gånger om dagen men bara kraftfoder 3. Så jag har börjat ge Cassador det 4:e målet kraftfoder till lunchen i en krubba ute. Cassador älskar ju att hälla ut sin mat så bäst vore det om maten fick ligga kvar i krubban, då får han lättare i sig allt tillslut =)
 
 
 
 


Postat av: Erika Pettersson
2014-02-05 - 14:57:42

Fin blogg du har :)
Denna måste jag börja läsa mer av.

SV;
Tack så mycket! :)
Ska försöka tagga ordentligt och passa på o rida o träna nu medans jag kan för se kommer en tid då jag inte kan.

Men Raski ska även ut på foder så där av är det svårt o hålla motivationen uppe oxå. :/
men jag ska verkligen försöka nu o som sagt planera vecka för vecka för o peppa mig själv kvällen innan - imorgon ska jag rida, imorgon ska jag rida osv. :)

URL: http://erikapettersson.webblogg.se/


Postat av: Tess
2014-02-05 - 15:12:50

Fin häst! Idag är det NutellaDagen :P Gillar Du Nutella ?

URL: http://tessvonolsson.blogg.se


Postat av: Annie
2014-02-05 - 17:10:47

Vilka fina bilder!

URL: http://nattstad.se/anniebrunsten



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: