Cassador 21/2, hoppelihopp


 
 
Nu kommer äntligen en liten hoppfilm från i torsdags som jag klippt ihop med lite bilder för skojs skull :) Jag behöver inte analysera rundan så värst mycket mer än att jag faktiskt tycker att han har blivit mycket lugnare, visst har vi låååångt kvar till enbart LUGN, men där kommer vi förmodligen aldrig att hamna heller. Så vårt mål är bara att bli lite lugnare och känna oss båda trygga och nöjda med oss själva och med varandra. Jag gillar inte att han drar iväg så mycket som han gör mellan hinderna, jag hatar hatar att ta han i munnen och försöker verkligen och kämpar. Jag gjorde halt en gång när jag blev riktigt trött på honom och då blev han liika trött på mig och ni kan se bilder i klippet på hur han stegrar, kickar till mig så jag hamnar mellan öronen... suck! Men egentligen var det den enda gången under hela passet som jag tyckte blev en "grej", direkt efter så tog han åt sig och skötte sig fint. I slutet när jag hade hoppat klart stannade jag på volten längst ner och galopperade honom tills han blev lugn helt enkelt... vilket tog några varv men i slutet va han superfin. Något jag även måste lägga till är att om ni tittar på hans galopp så är han mycket stadigare, byter mindre och är helt enkelt lugnare under sig. Det gör det så mycket lättare för mig att rida honom <3
 
Jag känner, trots min frustration med att han både ska vara het och känslig, att vi har kommit en bra bit på bara några veckor och att vi absolut är back on track i rätt riktning. Ja varken jag eller ni trodde han skulle bli lugn bara sådär på någon vecka??!!
 
 
Så detta ska jag göra nu:
 
1. Träna mycket mer dressyr än hoppning, måste träna på hans svaga sida och det är att bli stark i bakdelen och mjuk i framdelen (inkl munnen). Med det ska jag även få en ny dressyrsadel som kommer undelätta min ridning, förhoppningsvis får jag den redan nästa vecka, håll tummarna!
 
2. Jag kommer be en grym ryttare att hoppa Cassador lite när jag är och hopptränar hos Amanda. Jag vill kunna se lite hur han bete sig från marken och att ryttaren kan ge mig lite tips och hjälp. Har bett om hjälp av flera men ingen vågar tydligen rida honom...hmm... :)
 
3. Jag kommer att fortsätta att kämpa med hans mat så jag får upp både hull och muskler, vilket kommer ta tid men jag SKA lyckas! Ja han behöver verkligen ingen energi i maten...
 
4. Backträning 2 gånger i veckan, samtidigt som jag enbart skrittar ut i skogen.
 
 
Allt detta är = att bygga upp hans korta muskler så han bär sig mer på bakdelen.
Skippa konditionsträning och hans långa muskler.
 
 
 
 
 Han är verkligen okomplicerad när det gäller hinder...
Hoppas han kan bli det i ridningen när vi hoppar med, inte bara hetta till och bli galen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 I början av att jobba han avslappnad i galoppen.. lite mer seriös min.
 
 
 
 
 
I slutet av att få han avslappnad... ett leende på läpparna =D
 
 
 
 
Jag kan se tydligt hur hela hans kropp är spänd i den första bilden och i den andra ser man att han är mycket mjukare och stadigare. Mycket jobb kvar men känns som att vi är på rätt väg som sagt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Visst är han fiiiin i rosa??
 
Jag trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle klä honom i det men nu när Prinsessan har åkt måste ju någon använda det som är rosa ^^ Älskar att matcha!
 
 
 
 


Postat av: Anna
2014-02-22 - 08:05:21

Vad tjusiga ni är! Han passar jättebra i Rosa :)
Tycker det låter som en väldigt bra plan måste jag säga! Jobbar du enligt den ska du se att det händer grejer. Tror att han kommer att slappna av lättare med ännu mera styrka, och att du får se någon annan rida honom kommer också vara nyttigt. Jag tycker själv att det är väldigt lärorikt :) ps, härligt att du ska skaffa dressyrsadel. En bra sadel gör otroligt mycket! lycka till!

URL: http://dressyranna.blogg.se


Postat av: silverbjälke
2014-02-22 - 08:57:18

Jag fastnade på detaljer... tycker han ser fin ut, kul humör och kul inställning, bra naturlig begåvning. Gillar hästen. Har en liten fundering bara, vet inte ens om jag ser rätt på liten bild men undrar över bakhovarna. det ser ut som väldigt höga trakter stämmer det? "motionsrida"Låga är skit för oss som hoppar men är de för höga påverkar det ju benställningen och galopprullningen och visst kan avstampet bli bra då men det blir svårare att bygga muskler på rumpan... har du tänkt på verkningen bak och vägt in det i dina "byggaupp" planer ?

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke


Postat av: Erika
2014-02-22 - 09:09:35

Han passar superbra i rosa. :)

Han verka tycka det var väldigt kul o hoppa iallafall! :D
Taggad från hovarna, men vissa är ju så.
Men ni är superduktiga.

URL: http://eriikapettersson.blogg.se


Postat av: silverbjälke
2014-02-22 - 09:21:58

Nu såg jag din fundering / fråga. ska kolla som en hök på alla olika filmer här för en helhet och återkommer.

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke


Postat av: G I N A ~
2014-02-22 - 09:38:53

jätte stilig! :D super fina bilder ^^

URL: http://kissen.se


Postat av: Caroline
2014-02-22 - 10:14:21

Snygg han är rosa =)

URL: http://ridemyhorse.blogg.se


Postat av: MalinKalin
2014-02-22 - 10:44:42

Hihi det syns verkligen att han älskar att hoppa :)

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: Lina
2014-02-22 - 14:47:23

Håller med Anna i det hon skrev :)

Postat av: Maria Lindroos-Ahlroth
2014-02-22 - 16:12:46

Han är nog en otroligt häst! En riktigt once in a lifetime häst. Jag skulle när som helst köpa honom om han varit till salu. Du är så rätt ägare till honom och han är så rätt för dej. Tror hos många tävlingsryttare hade han varit endast "ett redskap", med tanke på den kapacitet han har.
Älskar följa med er här på bloggen. Hade jag bott i Sverige hade jag absolut velat se er live :)))

Svar: Behöver jag säg det att det är redan många som dragit i honom?! ;) Men nej, jag tänker aldrig sälja honom. Jag tror han är min framtid, det är isf om det kommer en "framtid" i pengar. Det skulle man kanske inte kunna säga nej till men.. aaa jag hoppas väl inte att de kommer ;) Härligt!! Väldigt roligt att ha en läsare på andra sidan gränsen <3 Tack för att du följer mig och gillar min blogg!
massa kramar
Ica

Postat av: Linda
2014-02-22 - 16:34:39

Hihi, vad söt han är! :) Och snygg i schabraket! Jag har ett likadant som jag funderat på att sälja då min häst nästan är svart, men efter att ha sett dina bilder och hur snygg din är i det så ska jag nog behålla det! :)

Svar: Jaaaa, nääää, sälj det inte. Svart funkar ju i alla lägen =) Alltid gångbart!! Då jag fått lite dille med rosa på Cassador funderar jag på att köpa ett svart med rosa detaljer =D
Ica

URL: http://lindabj.blogg.se


Postat av: Jessica
2014-02-22 - 17:31:28

ÅÅåhhh! Vad fin han är, eller ja, ni båda då såklart! Och jag är så avis på dig och hur du kan sitta där iskallt och låta honom vänta. Jag skulle verkligen behöva den egenskapen i min ridning när jag hoppar min galenpanna. För nu verkar det inte fungera öht :/

Svar: Tack!! Ja jag vet inte hur många gånger jag verkligen måste ha is i magen för han är banne mig inte lätt o rida.... =( Men det är bara att träna och vara envis och bestämd på att lyckas, jag lovar att du kommer klara det med!!
Ica

URL: http://vinna.blogg.se


Postat av: Linda
2014-02-22 - 17:43:02

Wow så han hoppar! Vilken guldklimp.

Svar: Ja hoppa kan han, tack <3
Ica

URL: http://xmyheart.blogg.se


Postat av: Sanna
2014-02-22 - 19:45:53

Så snyggt! Älskar rosa! :D

Kraam ♡

Svar: Tack <3
Ica

URL: http://sannabellas.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: