Nu är det slut...


 
 
Långhelg med ledigt från jobb och häst, legat och päst, träffat familj, vänner och ätit väldigt väldigt mycket mat. Men nu, ja nu är det slut på det lata. Igår köpte jag mig nya gympaskor och idag invigde jag dem på en Tennisplan. Min bror är tennistränare och spelar även själv, han coachade mig och även mor och far fick följa med. Det var riktigt roligt, längesedan jag spelade, så jag fick köpa ett rack av bror så jag kan spela i Halmstad. Måste bara hitta någon som vill spela med mig :) I Halmstad har vi flera Tennisplaner utomhus så jag hoppas kunna spela lite där. Jag kommer även börja löpträna igen, på grund av skadat knä två gånger (omkullridning och halt dansgolv). Även massa träning på hästryggen så klart :) men för att jag ska bli en riktigt duktig ryttare, ja jag vill bli grym. Så måste även annan träning in, så som styrkepass och kondition. Finns ingen fotbollsspelare som enbart springer efter bollen, ingen tävlingssimmare som bara simmar etc. Vi som rider tycker att det räcker med bara ridning, men jag tror att vi alla hade blivit en mycket bättre ryttare om vi får in både styrke- och löpträning. Jag minns förra året när jag löptränade väldigt intensivt en period så hade jag en helt annan sits, jag va stadig och orkade även mycket mer. Min träning kommer se ut som så här att jag trimma och träna Cassador med ett upplägg för honom. Sedan kommer jag lägga energi på mig själv när han har lugna dagar. Vilar han ska jag löpträna och även styrketräna. Sedan kan man spela lite badminton och tennis när man har tid och göra det, lite för skojs skull.
 
 
Hur ser ert år ut med träning?? 
Något nytt som ni tänkte införa??
 
 
 
 
 


Postat av: Philippa
2014-12-28 - 09:37:07

Jag tänker lägga all min tid på o träna tillsammans med min häst. Jag är en lat tonåring så jag varken orkar eller har tid för att träna utöver ridningen :/

URL: http://hopplapallarna.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: