Blöt storm


 
 
Jag älskar detta väder, nooot!! Önskade man hade en anläggning i ett varmt land på vinterhalvåret så man slipper mugg, blöta hästar, massa täcken, hänga upp och torka, leriga hagar, ridbana som är vattenfylld, spola ben varje dag m.m. Ja listan den kan göras lång, men bara det inte hade regnat, hade hellre önskat snö och lite kyla. Allt blir mycket torrare då och lite kyla har ingen dött av ^^, bara för att jag jobbar i -25 grader. 
 
Så vad gör man om det ösregnar, blåser, ridbanan är blöt och inget ridhus?? Jo man slänger på ett regntäcke på hästen och även full mundering själv, sen rider man ut barbacka. Klättrar i skogen och lyssnar på musik. Funkade skitbra ;)
 
Min första tävling 2015 är preliminärt inbokad, går inte att anmäla sig än men lovar att jag kommer att vara bland dem första ^^. Jag är så taggad på detta och det är första gången på sjukt sjukt länge som jag känner ren lycka. För hur roligt blir det om man åker till en tävling halvtaggad och osäker?! Jag har ingen erfarenhet av att det blir bra då. För mig räcker inte en fin färg på rosetten, jag vill att allt ska funka. Jag vill ha en glad häst och jag vill själv inte gå in och göra en safe runda. Jag vill kunna träna stenhårt innan och leverera resultat från det på tävling. Jag må bara ha tävlat i 3 år och är långt ifrån rutinerad, men jag är tjurigt envis på att jag ska lyckas tillsammans med Cassador. Tillsammans med Pernilla så tror jag att vi kan ta oss dit vi vill, får vi bara vara friska och jag kan fortsätta öka Cassadors vikt och muskler så kommer han må bra. Kapaciteten finns redan där, jag måste bara trimma in mer rutin. Åh.. så fort jag tänker och pratar om det blir jag helt till mig ^^. 
 
 
 
 Ja det är vanliga hinderstöd på 1.70 ^^
 
 


Postat av: MalinKalin
2014-12-10 - 18:41:47

Åh vad kul att du känner dej så taggad :)

Jag är också less på vädret nu. Vill ha lite minusgrader så det inte är så lerigt i hagarna.

URL: http://malinkalin.blogg.se


Postat av: jessie
2014-12-11 - 06:53:41

va ä de man säger "de finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" ;P

URL: http://meandmyeiro.blogspot.se/


Postat av: Philippa
2014-12-11 - 07:09:36

Hoppa kan han, den saken är säker ;)

URL: http://hopplapallarna.blogg.se


Postat av: Gitta
2014-12-11 - 10:19:34

Haha där kan man kalla att flyga :) wow vad högt. 2015 kommer bli ett bra år ;) / Gitta

Postat av: Annie
2014-12-11 - 23:49:14

haha sjukt ju! Hoppar ju galet högt, jag hade inte vågat hahaha! ;)

Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2014-12-12 - 10:08:25

Det lät ju som en väldigt mysig ridtur trots kasst väder!

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: anna
2014-12-13 - 20:33:23

en sak ja länge har tänkt fråga dig men har nog aldrig redigt vågat men vad gjorde du i usa kan du inte skriva ett inlägg om det är det nåt du rekomendera ??

Postat av: Engla
2014-12-13 - 23:46:03

Shit! Haha de hästen kan minnsann!

URL: http://ponnietosse.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: