Positiv dag <3


 
 
Idag va vi helt själva, jag och min prins. Jag tänkte hela tiden två steg före för att Cassador skulle få det lugnt och tryggt. Idag va han lugn i boxen och stod helt still i gången, det är enorma framsteg. Vi va även ute på en lång promenad och i början gick han lite kort i steget, höger bak och vänster fram men bara efter en kort stund ökade han steglängden. Det va en positivt runda, lite jobbig i början bland alla stora hagar med hästar i men efter det så släppte det och han ville ligga mer före mig. På promenaden mötte vi även 4 kuskar med häst och vagn, de berömde Cassador för att han va så lugn och inte alls stirrade upp sig vid mötena <3 
Jag började passet med bästa balsamet, massage och strech, avslutade även med samma på alla fyra ben.
 
 
En dag i taget, en sak i sänder. Inget ska skyndas fram, vi ska finna varann igen och glädje att rida tillsammans <3 
 
 
 
 


Postat av: Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥
2014-08-19 - 16:03:02

Vad kul! Jag hade ett litet jobbigt pass med Clooney idag också, så även om det inte gick så bra så fick jag helt enkelt säga "okej men gå TVÅ steg i rätt riktning sen slutar vi"! Och sen då slutade jag, och så sprang jag runt på ridplanen med honom lite så han skulle tycka det var kul sen gick vi, han fick äta gräs och godis <3

URL: http://neapocalypse.blogg.se/


Postat av: Escaping Reality-ett nytt liv
2014-08-19 - 16:08:20

Härligt att det gick bra, skönt att se att du är på väg ur svackan och att ni gör framsteg ihop.

URL: http://escapingreality.spotlife.se/


Postat av: silverbjälke
2014-08-19 - 20:19:39

Ja, det har varit jättetråkigt att följa er otur och dina svackor i dig själv. Får du bra hjälp med hans läkning och skada, Tänker på foderbiten som ju påverkar hans energier och sinneslag väldigt nu när han behöver vara balanserad.

Denhär kvinnan är oersättlig, en gud när det gäller att rädda oss som kört fast och vill men inte vet vem fan man ska lyssna på.

http://www.ekebygard.nu/butik-foder-18831017


Ta det lugnt, var tålmodig och metodisk. Framförallt så tryck inte ned dig själv och lasta dig själv. Du behöver vara avslappnad, glad och lugn i dig för att ni ska hitta er harmoni igen.

URL: http://finest.se/silverbj%C3%A4lke



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: